کودکان تحمل گرسنگی را تا رسیدن به مقصد موردنظر برای صرف غذا ندارند بنابراین نیاز است که همیشه تنقلات و خوراکی‌های مناسب در طول سفر و داخل اتومبیل به همراه داشته باشید تا در اختیار کودکان خود قرار دهید.

غذاهایی که بیش از دو ساعت در هوای معتدل مانده به کودکان ندهید

سلامت نیوز-* دکتر سیدمرتضی صفوی: کودکان تحمل گرسنگی را تا رسیدن به مقصد موردنظر برای صرف غذا ندارند بنابراین نیاز است که همیشه تنقلات و خوراکی‌های مناسب در طول سفر و داخل اتومبیل به همراه داشته باشید تا در اختیار کودکان خود قرار دهید.

برای این منظور پیشنهاد می‌شود:
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، مقداری غذای خشک مانند ساندویچ کوکو، کتلت یا شامی که در شرایط مناسب نگهداری شده باشد با خود همراه داشته باشید و در صورت گرسنگی به کودکان بدهید تا از ریزه‌خواری در آنها جلوگیری شود. اگر همراه خود کلوچه و کیک دارید، این خوراکی باید به گونه‌ای به کودکان داده شود که جلوی اشتهای آنها را برای صرف وعده غذایی اصلی نگیرد.

* در طول سفر حتما به کودکان خود تنقلات سالم مانند مخلوطی از انواع مختلف مغزیجات (گردو، پسته، بادام، فندق و بادام زمینی و کشمش)، میوه‌های خشک و... بدهید. در صورتی که کودکتان در سنی است که نیاز به دادن غذای کمکی مانند حریره بادام، سوپ، ماست و... دارد، آن را داخل یک ظرف کاملا تمیز و در بسته بریزید و داخل جعبه حاوی یخ  حمل کنید تا از فساد آنها جلوگیری شود.

* ساندویچ کره بادام زمینی همراه با عسل می‌تواند انتخاب خوراکی خوبی برای کودکان بالای یک سال به‌خصوص در وعده صبحانه باشد. صبحانه یکی از وعده‌های  غذایی است که ممکن است در طول سفر مصرف آن با توجه کمتری روبرو شود. بنابراین حتما صبحانه مناسب برای کودکان در طول سفر فراهم کنید.

* قبل از سفر میوه را کاملا بشویید و ضدعفونی کنید. سپس آن را در کیسه‌ یا ظرفی بریزید. از پوست گرفتن و خردکردن آنها اجتاب کنید چراکه این کار درست نیست و نباید میوه‌هایی که از قبل پوست آنها گرفته شده است، را استفاده کنید.

*** نکته: حتما قبل از مصرف هر وعده غذایی یا میان‌وعده دست‌های کودک خود را با آب و صابون بشویید یا از ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید. از دادن غذاهایی که بیش از دو ساعت در هوای معتدل مانده است به کودکان جلوگیری کنید زیرا می‌تواند باعث مسمومیت در انها شود حتی اگر بو و مزه نامطبوعی پیدا نکرده باشد.  در طول سفر از غذاهای تازه به کودکان خود بدهید و از دادن غذاهای مانده خودداری کنید. به خصوص غذاهایی که به خوبی در شرایط مناسب نگهداری نشده باشند زیرا امکان رشد آلودگی‌ها در آنها افزایش می‌یابد و می‌تواند حتی منجر به مسمومیت مرگبار شود.
*متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha