دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 220462

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه منابع حوزه سلامت پایدار نیست، گفت: موفقیت طرح تحول سلامت درگرو تزریق به موقع اعتبارات است.

منابع حوزه سلامت پایدار نیست

سلامت نیوز:نماینده مجلس دهم با بیان اینکه منابع حوزه سلامت پایدار نیست، گفت: موفقیت طرح تحول سلامت درگرو تزریق به موقع اعتبارات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،اصغر سلیمی  با بیان اینکه موفقیت طرح تحول سلامت مشروط به تامین اعتبار و منابع پایدار است، افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که بدون منابع پایدار در نظام سلامت، نمی توان به تداوم طرح تحول سلامت امیدوار بود که این موضوع از ابتدا جزو دغدغه های اصلی وزارت بهداشت به شمار می رفت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه برای تامین منابع پایدار مجلس پا به پای دولت تلاش کرد تا تزریق اعتبارات برای وزارت بهداشت صورت گیرد تاجایی که مصوباتی برای پایدار بودن منابع حوزه سلامت به تصویب رسید اما به نظر می رسد هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: دغدغه دولت دوازدهم باید توجه به منابع مالی و پایدار بودن این منابع در بهداشت و درمان باشد زیرا بدون شک یکی از چالش های پیش روی وزارت بهداشت نبود منابع مالی کافی است.

وی یادآور شد: بدهی بیمه ها به مراکز درمانی و به تبع آن بدهی بیمارستان ها سبب شده تا مشکلات حوزه سلامت افزایش یابد که تنها با کمک تزریق اعتبارات است که می توان به به رفع این معضلات کمک کرد.

سلیمی تاکید کرد: با توجه به دستاوردهای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمان برای بیمار، می طلبد تا سیاست گذاری ها به سمت مدیریت بهتر منابع و پایدار بودن آن حرکت کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: ضروری است برای ارتقاء شاخصهای بهداشتی و درمانی، منابع وزارت بهداشت باید پایدار باشد و در کنار این پایدار بودن منابع، تخصیص به موقع اعتبارات نیز امری ضروری است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha