عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از تولد نوزدان معلول، اقدامات پیشگیرانه در اولویت است، گفت: بدون شک تامین اعتبار شرط اجرای مشاوره های ژنتیک است.

تولد نوزادان معلول درسایه نبود اقدامات پیشگیرانه/ تامین اعتبار شرط اجرای مشاوره های ژنتیک

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از تولد نوزدان معلول، اقدامات پیشگیرانه در اولویت است، گفت: بدون شک تامین اعتبار شرط اجرای مشاوره های ژنتیک است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد وحدتی هلان ، با تاکید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تولد کودکان معلول، افزود: تولد این کودکان هزینه های زیادی را بر جامعه و خانواده تحمیل می کند که با اقدامات پیشگیرانه می توان هم هزینه ها را مدیریت کرد و هم شاهد جامعه ای پویا و سالم بود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تولد نوزادان معلول سبب می شود که در آینده خانواده ها و دولت با مشکلات عدیده ای روبرو شوند لذا باید آنچه که مجلس برای سازمان بهزیستی در جهت انجام مشاوره های ژنتیک تصویب کرده به شکل گسترده تری اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته سازمان بهزیستی مصوبه مجلس را عملیاتی کرده تا بتواند بر اساس آنچه که رییس این سازمان گفته از تولد روزانه چندین کودک معلول جلوگیری کند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت این موضوع، نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه انجام مشاوره های ژنتیک را شکل قانونی بخشیدند تا با انجام آزمایش های مختلف بر زوجین بتوان مانع تولد نوزادان معلول شد.

وحدتی هلان تاکید کرد: از سویی دیگر هزینه های گزافی که در سایه نگهداری کودکان معلول بر خانواده ها تحمیل می شود مشکلات آنها را دوچندان کرده است که می طلبد علاوه بر کمک به خانواده های دارای فرزند معلول، سیاست های پیشگیرانه ای برای ممانعت از تولد نوزادان معلول در پیش گرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: البته ناگفته نماند که تامین اعتبار برای اجرایی شدن مصوبه مجلس نیز امری ضروری است تا سازمان بهزیستی بتواند تلاش بیشتری برای اجرای این قانون در پیش گیرد زیرا در صورت عدم تامین اعتبار ممکن است مصوبه مجلس یا اجرا نشده یا به صورت ناقص اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha