سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 220535

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که ایران یکی از کشورهای زلزله خیز و پرحادثه جهان است اظهارکرد: در سال گذشته 513 شهر و 13 مرکز استان کشور با تنش آبی روبه‌رو بودند.

مواجهه 513 شهر با تنش آبی

سلامت نیوز:رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که ایران یکی از کشورهای زلزله خیز و پرحادثه جهان است اظهارکرد: در سال گذشته 513 شهر و 13 مرکز استان کشور با تنش آبی روبه‌رو بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که ایران یکی از کشورهای زلزله خیز و پرحادثه جهان است اظهارکرد: در سال گذشته 513 شهر و 13 مرکز استان کشور با تنش آبی روبه‌رو بودند.

 اسماعیل نجار در نشست رسانه‌ای جشنواره ملی فیلم کوتاه امید با تبریک روز خبرنگار، اظهارکرد: با توجه به این‌که ایران کشوری پرحادثه بوده لازم است برای ارتقای سطح آگاهی مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه حادثه، رتبه 10 دنیا و رتبه 4 آسیا را دارد، تصریح کرد: برخورداری از حوادثی مانند زلزله، آتش سوزی، سرمازدگی و خشکسالی ایجاب می‌کند که در رده اول سطح آمادگی مسئولین و سپس آحاد جامعه برای مواجهه با بحران‌ها ارتقاء یابد.

نجار با بیان این که آگاهی مردم و آشنایی با راه‌های مقابله با خطرات حائز اهمیت است، افزود: در حال حاضر مردم برای ساختن منزل و آپارتمان ها فقط به نما و ویو ساختمان توجه می کنند، غافل از این که کیفیت ساختمان ها بسیار مهم تر است .

وی ادامه داد: مردم کشورمان باید بدانند که با کاهش 10 درصدی سطح ساخت منزل و تخصیص هزینه آن برای افزایش کیفیت می‌توانند تا حد قابل توجهی از آسیب‌های این حوادث جلوگیری کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که اولین امدادگر و نجات دهنده عضوی از خانواده است که برای نجات جان دیگر اعضا، جان خود را از دست می دهد گفت: افراد جامعه در این مواقع به اهمیت آموزش های مقابله با حوادث طبیعی پی می برند .

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در جنگل ها به دلیل نبود آگاهی آتش روشن می کنند و به دلیل فراموشی، علاوه بر نابودی جنگل، سلامت افراد و جامعه را به خطر می اندازند .

نجار با اشاره به این که باید فرد آسیب دیده را با تمام وجود آرام کرد اظهارکرد: در مواقع بحران ابتدا مردم و مسئولین نیاز به آرامش دارند تا این آرامش منجر به اتخاذ تصمیم صحیح شود .

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها و هلال احمر در این رابطه اشاره کرد و افزود: تا زمانی که آموزش‌های لازم داده نشود اقدامات این سازمان‌ها هیچ فایده ای ندارد .

این مقام مسئول با بیان این‌که باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت هنر در راستای افزایش سطح آگاهی عموم مردم استفاده شود گفت: شخص بی هنر برای انتقال پیام خود باید به اندازه یک کتاب صحبت کند ولی فرد شیرین سخن با یک نکته می تواند منظور خود را منتقل کند .

نجار با اشاره به این که تاثیرگذاری فیلم در ارتقای آگاهی مردم بسیار بیشتر از همه چیز است اظهارکرد: درحال حاضر جشنواره رشد نسبت به گذشته خیلی رشد داشته و فیلم‌ها نشانگر از خلاقیت گارگردان ها و دست اندرکاران است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از بحران های عظیم کشور، بحران آب است تصریح کرد: در سال گذشته 513 شهر کشور و 13 مرکز استان با تنش آبی روبه‌رو بودند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در باره اهمیت بحران آبی خاطر نشان کرد: همه مردم باید به کمبود آب توجه داشته باشند و با مصرف بهینه به حفظ این مایع حیات کمک کنند .

وی با بیان این که کشاورزان باید برای آبیاری محصولات خود از روش های نوین آبیاری استفاده کنند افزود: در شرایط بحران کم آبی ما باید به اندازه مصرف خود محصولات کشاورزی تولید کنیم نه برای صادرات.

نجار درپایان با اشاره به این که باید سطح آموزش ها برای کاهش مصرف آب ارتقاء یابد خاطرنشان کرد: امیدواریم با بکارگیری خرد و اندیشه، بشر خود را در مقابل بحران ها و حوادث طبیعی ایمن کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha