رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه لایحه هوای پاک گامی موثر و مهم برای مقابله با منابع آلاینده است، گفت: این لایحه از فعالیت دستگاه‌های متعددی که در زمینه کاهش آلودگی هوا فعال بودند جلوگیری می کند.

لایحه هوای پاک گامی مهم برای مقابله با منابع آلاینده

سلامت نیوز:رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه لایحه هوای پاک گامی موثر و مهم برای مقابله با منابع آلاینده است، گفت: این لایحه از فعالیت دستگاه‌های متعددی که در زمینه کاهش آلودگی هوا فعال بودند جلوگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت؛،علی اکبری با یادآوری تایید لایحه هوای پاک توسط شورای نگهبان، گفت: اقدامات مناسبی برای کنترل منابع آلاینده در این لایحه پیش بینی شده است که برخی از این اقدامات تنبیهی و برخی تشویقی است که انتظار می رود با تسهیلات و تمهیداتی که قانونگذار برای رفع مشکل آلایندگی هوای کلانشهرها در این لایحه پیش بینی کرده شاهد بهبود وضعیت هوا باشیم در واقع میزان مجازات‌های ارائه شده در این لایحه قدرت بازدارندگی داشته و می تواند تأثیرات مهم و بسزایی در پی داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه هوای پاک دولت را مکلف کرده از طریق همکاری های بین المللی نسبت به کاهش گردوغبار اقدام کند، تصریح کرد: تامین حق آبه تالاب ها از جمله اقدامات پیشگیرانه ای است که باید برای مقابله با کانون های گردوغبار در این لایحه دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه توجه به تسهیلات مناسب با نرخ و بهره پایین برای نوسازی ناوگان یکی از اقدامات موثر در بهبود هوای کلانشهرها در لایحه هوای پاک است، افزود: خودروهای فرسوده نقش عمده ای در آلایندگی هوای کلانشهرها داشته و جایگزینی خودروهای فرسوده مستلزم به کارگیری سیاست های تشویقی مناسب است که در لایحه هوای پاک در نظر گرفته شده  و با اجرای این قانون می توان گامی جدی در جهت نوسازی حمل ونقل عمومی برداشت؛ از سویی وزارت کشور مکلف به توسعه حمل و نقل عمومی زمینی است به گونه ای که وضعیت حمل و نقل سالانه پنج درصد بهبود یابد.

وزارت نفت در لایحه هوای پاک مکلف به عرضه سوخت استاندارد  شده است

اکبری با بیان اینکه وزارت نفت در لایحه هوای پاک مکلف به عرضه سوخت استاندارد شده است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نیز موظف به جلوگیری از تولید سوخت غیراستاندارد و همچنین برای وزارت نیرو نیز تکلیف شده که باید برای تامین حداقل ۳۰ درصد از برق کشور به طور سالانه از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند.

لایحه هوای پاک از فعالیت دستگاه‌های متعددی که در زمینه کاهش آلودگی هوا فعال بودند جلوگیری می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه لایحه هوای پاک از فعالیت دستگاه‌های متعددی که در زمینه کاهش آلودگی هوا فعال بودند جلوگیری می کند، ادامه داد: معاف شدن خودروها و موتورسیکلت های برقی –بنزینی و خودروهای الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از جمله سیاست های تشویقی در لایحه هوای پاک است.

انجام سالانه حدود 100 هزار هکتار علمیات بیابان زدایی از جمله تکالیف دولت در لایحه هوای پاک است

نماینده مردم بجنورد در مجلس دهم با یادآوری اینکه انجام سالانه حدود 100 هزار هکتار علمیات بیابان زدایی از جمله تکالیف دولت در لایحه هوای پاک است، تصریح کرد: از سویی شهرداری ها باید نسبت به افزایش سرانه فضای سبز حداقل ۱۵ متر مربع در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت اقدام کنند.

لایحه هوای پاک گامی موثر و مهم برای مقابله و برخورد با منابع آلاینده

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه هوای پاک گامی موثر و مهم برای مقابله و برخورد با منابع آلاینده است، گفت: این لایحه اختیارات کافی و لازم را به سازمان حفاظت محیط زیست برای برخورد با منابع آلاینده هوا می دهد؛ انتظار می رود با اجرای قانون هوای پاک شاهد بهبود وضعیت هوای کلانشهرهای کشور باشیم البته سازمان حفاظت محیط زیست مکلف شد هر شش ماه یک بار گزارش پیشرفت اجرای لایحه را به مجلس ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha