عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود حمایت های بیمه ای در بخش خدمات توانبخشی، گفت: متاسفانه امروزه هزینه های معلولان سرسام آور است.

جالی خالی حمایت های بیمه‌ای در بخش خدمات توانبخشی/ هزینه های معلولان سرسام آور است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود حمایت های بیمه ای در بخش خدمات توانبخشی، گفت: متاسفانه امروزه هزینه های معلولان سرسام آور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،همایون هاشمی  درباره ضرورت تقویت سازمان های بیمه گر در حوزه توانبخشی، افزود: واقعیت آن است که خدمات توانبخشی هزینه بر است و همین امر سبب شده بسیاری از خانواده ها با مشکل مواجه شوند.

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گاهی فرصت رشد و پیشرفت در فرزندان معلول وجود دارد اما خانواده ها در استفاده از خدمات توانبخشی ناتوانند زیرا پرداخت هزینه ها برای آنها با مشکلاتی همراه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه نیستند و سازمان های بیمه گر تعهدی برای پوشش دادن این خدمات ندارند به همین سبب هزینه ها دو چندان می شود.

وی یادآور شد: البته ناگفته نماند که خدمات درمانی در حوزه فیزیوتراپی با احتساب ضرایبی تحت پوشش بیمه است اما این حمایت ها در بخش توانبخشی دیده نمی شود.

هاشمی یادآور شد: واقعیت آن اس که برای آنکه بتوان خدمات توانخبشی را تقویت کنیم باید به سمت قراردادهای تکمیلی با بیمه های درمانی حرکت کرد تا تمام خدمات تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: حمایت های بیمه ای هم به نفع معلولان است و هم به نفع سیستم های دولتی چراکه باعث کاهش پیدا کردن هزینه ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha