چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 220692

بخشدار جالق از توابع شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: آتش سوزی در باغ ها و مزارع شهر جالق 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی و 470 نفر از نخیلات این منطقه را نابود کرد.

نابودی 470 نخل در آتش سوزی در سراوان

سلامت نیوز:  بخشدار جالق از توابع شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: آتش سوزی در باغ ها و مزارع شهر جالق 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی و 470 نفر از نخیلات این منطقه را نابود کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،عبدالحکیم شاهمیری سه شنبه شب اظهار داشت: 200 نفر نخل بارور و 270 نفر نخل غیر بارور پاجوش در این آتش سوزی ازبین رفت.


وی گفت: این آتش سوزی در منطقه «کشان» شهر جالق از ساعت 16 و 30 دقیقه آغاز و پس از 2 ساعت با تلاش آتش نشانان مهار شد.
وی افزود: مساحت بخش جالق پنج هزار و 20 کیلومتر مربع است که فقط 2 دستگاه آتش نشانی در این بخش وجود دارد.


بخشدار جالق اظهار داشت: این بخش با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب های مهم کشاورزی شهرستان سراوان است.
شاهمیری ادامه داد: تا کنون علت این حادثه مشخص نشده است.


وی افزود: دلیل بیشتر آتش سوزی ها در منطقه نبود راه دسترسی میان مزارع و هرس و جمع آوری نشدن ضایعات نخیلات است بر این اساس از مردم منطقه تقاضا می شود با جمع آوری به موقع ضایعات خرما و انتقال آنها از سطح باغ ها و بیمه کردن محصولات کشاورزی خود احتمال بروز خسارات را به حداقل برسانند.
وی گفت: بر اساس برآورد جهاد کشاورزی، نخلکاران شهر جالق از آتش سوزی ظهر امروز 425 میلیون تومان خسارت متحمل شده اند.


بخشدار جالق اظهار داشت: برای کاهش موارد آتش سوزی نیاز به اصلاح نخیلات، جمع آوری ضایعات باغ های خرما و مجهز کردن 2 دهستان ناهوک و کله گان به ایستگاه آتش نشانی است.

 سراوان با دارا بودن سه بخش مرکزی، جالق و بم پشت در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha