اولتیماتوم محیط زیست به ۱۲۰ واحد آلاینده شهرستان قدس

سلامت نیوز:رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس از فرصت یک ماهه به ۱۲۰ واحد آلاینده این شهرستان خبر داد.
حمید راحتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۷۰ واحد صنعتی، معدنی و خدماتی پایش شده‌اند، گفت: از این تعداد برای ۱۲۰ واحد اخطاریه صادر شده است و چهار واحد پلمب شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه پرونده ۱۵ واحد متخلف در دادگستری شهرستان قدس در حال بررسی است، تصریح کرد: اخطاریه آلایندگی برای واحدهای آلاینده و متخلف صادر و به آن‌ها یک‌ماه فرصت داده شده است که رفع آلایندگی کنند درغیر این صورت با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس ادامه داد: چنانچه واحدی مجوزهای لازم از سوی صنف مربوطه را نداشته باشد به آن‌ فرصت می‌دهیم که از متولی صنف خود مجوزهای لازم را بگیرد همچنین این واحدها باید ضوابط استقرار را رعایت کنند. 
راحتی با با بیان اینکه متاسفانه تعداد واحدهای غیرمجاز در استان تهران زیاد است، گفت: تعدادی از این واحدها طی گشت و پایش‌ها در شهرستان قدس شناسایی شده‌اند اگر این واحدها رفع آلایندگی نکنند و یا مجوزهای لازم را نگیرند در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند و پلمب خواهند شد.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه شهرستان قدس به دلیل وجود واحدهای صنعتی بزرگ و بیش از ۷۰ معدن، کانون ریزگردها است، از ابتدای سال جاری با جدیت ساماندهی واحدهای آلاینده و غیرمجاز را دنبال کرده‌ایم تا علاوه بر حفظ اشتغال به اصلاح وضعیت زیست محیطی کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha