دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 22087

سنگ كلیه یكی از دردناكترین مشكلات پزشكی بر روی كره زمین است كه سالانه ده‌ها هزار نفر را راهی اتاق اورژانس می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز از  ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در انگلیس توصیه می‌كنند كه نوشیدن حتی مقدار كمی از آب لیموی تازه به صورت روزانه روشی موثر برای پیشگیری از تشكیل این سنگ‌های دردناك است.

درد سنگ كلیه نه تنها خیلی شدید است، بلكه بسیار هم ترسناك و نگران كننده است، چون به طور كاملا ناگهانی آغاز می‌شود. كسانی كه نمی‌دانند به سنگ كلیه مبتلا هستند، وقتی درد آن‌ها شروع می‌شود به قدری شدید است كه آن‌ها تصور می‌كنند در حال مرگ هستند.

به گزارش روزنامه‌ ساندی تایمز، این سنگ‌ها بلورهای بسیار كوچكی به اندازه دانه‌های شن یا حتی كوچك‌تر هستند كه در مجاری ادراری تشكیل می‌شوند و این درد شدید را ایجاد می‌كنند اما بسیاری از این بلورها به خودی خود و حتی بدون درمان‌های پزشكی از بدن خارج می‌شوند.

وقتی فردی یك بار سابقه ابتلا به سنگ كلیه را داشته باشد، احتمال این كه بار دوم با این مشكل مواجه شود، 50 درصد است و به همین خاطر این افراد بیشتر باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و با نوشیدن مایعات زیاد مانع از بازگشت مجدد بیماری شوند.

این متخصصان می‌گویند: یك راه كار ساده، موثر و در عین حال ارزان قیمت برای جلوگیری از تشكیل سنگ كلیه مصرف آب مركبات به ویژه‌ آب لیمو است كه راه حلی كارآمد و امیدبخش برای این بیماران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha