رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایلام گفت: نظام پرستاری ایلام ضمن رایزنی با دانشکده پرستاری ایلام و اعلام عدم ظرفیت پذیرش پرستار بیمارستانی، این طرح را کارشناسی نشده و فاقد توجیه دانسته و تصویب و اجرای آن را ضربه مهلکی بر بدنه نحیف پرستاری می داند.

اجرای تربیت پرستار بیمارستانی ضربه مهلک بر بدنه پرستاری است

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایلام گفت: نظام پرستاری ایلام ضمن رایزنی با دانشکده پرستاری ایلام و اعلام عدم ظرفیت پذیرش پرستار بیمارستانی، این طرح را کارشناسی نشده و فاقد توجیه دانسته و تصویب و اجرای آن را ضربه مهلکی بر بدنه نحیف پرستاری می داند.

به گزارش سلالمت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، ارسلان رستمی  گفت: طرح تربیت پرستار بیمارستانی یکی از طرح های کارشناسی نشده است که هدف و انگیزه نه به نفع جامعه پرستاری و نه بیماران است اما در چند سال اخیر طرح های ضد پرستاری بسیاری عنوان شده که جای تعجبی باقی نمی ماند.

وی اظهار داشت:  پیشنهاد دهندگان این طرح از لحاظ تقدم و تاخر اقدامات دچار اشتباه شده اند، گویی همه فارغ التحصیلان پرستاری که از فیلتر کنکور سراسری گذشته اند را جذب نموده اند و پرستار بیکار وجود ندارد و ظرفیت پذیرش پرستار همچنان خالی است و برای پر کردن ظرفیت، به تربیت پرستار بیمارستانی روی آورده اند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایلام  یادآور شد: کاش تصمیم گیرندگان تصویب این طرح انرژی خود را صرف جذب خیل پرستاران  جویای کار می کردند و یا شرایط کاری پرستاران را با اقدامات اصولی مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری چنان جذاب می نمودند تا مشکل را به شکل اصولی حل نمایند.

وی تصریح کرد: تربیت پرستار توسط دانشکده های پرستاری هم بعد از سال ها با مشکلات عدید ه ای دست به گریبان است و از کمبود فضای آموزش عملی گله مند است و معلوم نیست که پرستار بیمارستانی با چه امکاناتی می خواهد آموزش ببیند زیرا در حال حاضر با کمبود امکانات در بیمارستان ها و دانشکده ها همراه هستیم.

رستمی در پایان افزود: نظام پرستاری ایلام ضمن رایزنی با دانشکده پرستاری ایلام و اعلام عدم ظرفیت پذیرش پرستار بیمارستانی، این طرح را کارشناسی نشده و فاقد توجیه دانسته و تصویب و اجرای آن را ضربه مهلکی بر بدنه نحیف پرستاری می داند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha