دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 221130

استاندار مازندران در پی مخالفت سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع، تشکل‌های محیط‌زیستی منطقه و رسانه‌ها، با اکتشاف معدنی در هزاران هکتار از جنگل‌های هیرکانی مخالفت کرد.

مجوز معدنکاری در ۱۱هزار هکتار جنگل لغو شد

سلامت نیوز:  استاندار مازندران در پی مخالفت سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع، تشکل‌های محیط‌زیستی منطقه و رسانه‌ها، با اکتشاف معدنی در هزاران هکتار از جنگل‌های هیرکانی مخالفت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،با موافقت استان مازندران مجوز اكتشاف معدن در محدوده‌ای به وسعت بیش از 11هزار و 200هكتار از جنگل‌های هیركانی در زون منطقه حفاظت‌شده صادر شده بود.

بنا به اعلام مسئولان محلی محیط‌زیست بخش وسیعی از منطقه‌ای كه استاندار مجوز عملیات معدنكاری در آن را صادر كرده بود پوشیده از جنگل و بخش‌هایی از آن نیز بهترین زیستگاه گوزن مرال و پلنگ و خرس است كه با عملیات معدنكاری به‌طور كامل نابود می‌شد.

آنطور كه پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست اعلام كرده است، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، دستور پیشین خود را پس گرفت و طی نامه‌ای رسمی به اداره كل حفاظت محیط‌زیست استان با واگذاری ۱۱هزار هكتار از رویشگاه ارزشمند هیركانی برای كاربری معدنی در منطقه حفاظت شده البرز مركزی مخالفت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha