رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، معتقد است در حال حاضر و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، ضرورت ایجاب می کند که وزیر بهداشت، پزشک باشد.

زالی:تنها نماینده پزشکان در دولت وزیر بهداشت است

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، معتقد است در حال حاضر و با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، ضرورت ایجاب می کند که وزیر بهداشت، پزشک باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر،دکتر علی رضا زالی در واکنش به منتقدان و مخالفان انتخاب وزیر بهداشت از جامعه پزشکی، به خبرنگار ما، گفت: وقتی به حضور جامعه پزشکی در مسئولیت های سیاسی و اجرایی که در مقاطع مختلف بر عهده داشته اند نگاه می کنیم، می بینیم که موفق بوده اند. ضمن اینکه در برخی کشورهای توسعه یافته نیز، افرادی از جامعه پزشکی در مسئولیت های سیاسی و... بوده اند که نشان از مدیریت موفق پزشکان دارد.

وی با عنوان این مطلب که پزشکان ما در مناسب سیاسی و اجتماعی خوب درخشیده اند، افزود: الان تنها جایی که جامعه پزشکی نماینده ای در دولت دارد، همین وزارت بهداشت است.

زالی با اشاره به انتخاب وزیر بهداشت از بین جامعه پزشکی، تاکید کرد: شاید هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که جامعه پزشکی به فرد غیر پزشک برای وزارت بهداشت اعتماد کند.

وی در عین حال موضوع پزشک سالاری در وزارت بهداشت را رد کرد و گفت: هیچ منعی برای اینکه وزیر بهداشت یک فرد غیر پزشک باشد، وجود ندارد. اما، این عرف از قبل از انقلاب بوده و هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که بخواهیم وزیر بهداشت غیر پزشک داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha