انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ضمن هشدار در مورد انجام بیلیچینگ خانگی،گفت:مردم فریب ارزان و در دسترس بودن بیلیچینگ خانگی را نخورند چراکه این مسئله ممکن است عوارض برگشت ناپذیری را به برای افراد به همراه داشته باشد.

سفید کردن دندان با مواد شیمیایی خانگی ممنوع

سلامت نیوز:انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ضمن هشدار در مورد انجام بیلیچینگ خانگی،گفت:مردم فریب ارزان و در دسترس بودن بیلیچینگ خانگی را نخورند چراکه این مسئله ممکن است عوارض برگشت ناپذیری را به برای افراد به همراه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، باقر شهنی زاده در افتتاحیه ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ارتباط با موضوع بیلیچینگ یا سفید کردن دندان اظهارداشت: به طور معمول رنگ دندان در نژادهای مختلف متفاوت است به طور مثال در ایرانی های جنوب کشور دندان ها متمایل به زرد و در شمال متمایل به سفید است.

وی با اشاره به اینکه گاهی رنگ دندان مطلوب نیست، افزود: در برخی افراد کل رنگ دندان ممکن است تیره باشد و با هیچ روشی نتوان آن را تغییر داد و سفید کردن برای آن فایده ندارد و مؤثر نیست.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران بیان داشت: سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی با دو روش استفاده از مواد شیمیایی و ساختن وسیله هایی همچون لامینیت و ... صورت می گیرد. البته در هنگام بیلیچینگ ماده سفید کننده، ماده اکسیژن زا بوده و اکسیدان دارد که علاوه بر تأثیر روی دندان ، لثه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند باعث سوزش لثه شود.

شهنی زاده با تأکید بر اینکه روش هایی باید برای کار زیبایی دندان استفاده شود که خسارتش بر دندان کم باشد؛ تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا سازمان هایی وجود دارد که بر این مسئله نظارت می کنند و روش های درمانی و نوع موادی که استفاده می شود همه تحت نظارت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در انگلستان سفید کردن دندان با مواد شیمیایی خانگی بدون نظارت دندانپزشک به دلیل خسارت بر دندان ممنوع است، گفت: در این کشور بین شرکت های تولید کننده این مواد و سازمان نظام پزشکیشان بحث است و اختلاف نظر وجود دارد.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: ژاپن کشوری است که بالاترین مواد سفید کننده دندان را تولید می کند ولی به اندازه ایران مردمانش اصرار برای سفید کردن دندان ندارند. بنابراین این مسأله مؤید این بوده که باید در راستای کاهش تقاضای بی مورد و over بیلیچینگ فرهنگسازی صورت گیرد. چرا که انجام این مسئله ضرورتی نداشته و در اغلب موارد سبب خسارت به دندان می شود.

شهنی زاده با بیان اینکه بیلیچینگ یا سفید کردن دندان حدود 2 تا 3 سال ماندگار است، خاطر نشان کرد: برخی افراد بیلیچینگ را در خانه بدون تجویز و نظارت دندانپزشک انجام می دهند که انجمن دندانپزشکان عمومی ایران به هیچ عنوان موافق این مسئله نیست و توصیه می کنیم این اقدام حتما در دندانپزشکی صورت گیرد تا قابل کنترل باشد.

وی هشدار داد: مردم فریب ارزان و در دسترس بودن بیلیچینگ خانگی را نخورند چراکه این مسئله ممکن است عوارض برگشت ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: دندان هایی که قرار است بیلیچینگ شوند، نباید پوسیده باشد و قبل از سفید کردن، دندان هایی که لازم است؛ همه درمانهای اولیه آن باید صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha