کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع سیلاب در چند استان به علت وزش باران تابستانی هشدار داد.

هشدار در مورد وقوع سیلاب/ وقوع گردو غبار در شرق و جنوب غرب کشور

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع سیلاب در چند استان به علت وزش باران تابستانی هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،معصومه احمدی ، اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی،امسال پائیز بارش ها به موقع آغاز می شود. در سال هایی که پدیده مانسون ضعیف باشد، در پائیز بارش مناسب و به موقعی را خواهیم داشت.تابستان امسال مانسون در جنوب شرق کشور ضعیف بود.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر بیشترین بارش از شهرستان لنده کهگیلویه و بویر احمد با 71 میلی متر گزارش شد.

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم وزش باد در شرق کشور خبر داد و گفت: وزش باد در این مناطق به 86 کیلومتر در ساعت رسید و باعث شد غلظت گرد و غبار به 5 برابر حد مجاز برسد.

احمدی با اعلام اینکه امروز در گلستان بارش باران داریم، گفت: امروز برای بارش در گلستان مهیا است و گردشگران باید مراقب وقوع سیلاب باشند. این وضعیت را در خط سواحل مازندران داریم و هوای این استان همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود. با توجه به احتمال وقوع سیلاب در این استان و مواج بودن دریا، گردشگران از توقف کنار سواحل و رودخانه ها جلوگیری کنند.

وی افزود: در جنوب کشور در استان های فارس،بوشهر و بخش هایی از کهگیلویه و بویر احمد برای سه روز آینده بارش باران پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد گد و غبار در استان های مرزی، گفت: در استان های کرمانشاه، ایلام ،خوزستان و کردستان به علت افزایش سرعت باد در عراق و فعال بودن کانون های داخلی شاهد پدیده گرد و غبار هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha