رئیس انجمن نفرولوژی ایران با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از موفق‌ترین طرح‌های ملی است، بیان کرد: تداوم اجرای این طرح در دولت دوازدهم نیاز به نظارت بیشتر دارد.

«نظارت» در اجرای طرح تحول سلامت مغفول مانده است

سلامت نیوز:رئیس انجمن نفرولوژی ایران با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از موفق‌ترین طرح‌های ملی است، بیان کرد: تداوم اجرای این طرح در دولت دوازدهم نیاز به نظارت بیشتر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمدرضا گنجی، رئیس انجمن نفرولوژی ایران  با توجه تداوم اجرای برنامه طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر بهداشت در دولت دوازدهم، گفت: طرح تحول سلامت همانند قطاری است که با سرعت در حال حرکت است و باید برای آن ترمزی را تعبیه کرد که این امر با افزایش نظارت بر عملکرد مراکز درمانی و فعالیت‌های سازمان‌های بیمه‌گر محقق می‌شود.

وی افزود: با اجرای این برنامه ملی هزینه‌های حوزه درمان به خصوص تجهیزات پزشکی و دارو کاهش چشم گیری پیدا کرد که متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی، تجویز بی‌رویه دارو و انجام برخی اعمال جراحی غیرضروری ارائه خدمات درمانی به مردم و استفاده از تجهیزات بیش از اندازه افزایش یافت که این امر بدهی‌ بیمه‌ها را به مراکز درمانی چندین برابر افزایش داد.

گنجی یادآور شد: در حال حاضر بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی بسیار افزایش یافته به گونه‌ای که برخی مراکز در تامین هزینه‌های روزانه خود دچار مشکل شده‌اند، بنابراین وزیر بهداشت در صورت اخذ رای اعتماد و تصدی‌گری وزارت بهداشت باید ابزارهای نظارتی خود را افزایش دهد تا این مساله تبدیل به بحران نشود.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران خاطرنشان کرد: در برخی کشورها برای مدیریت پرداختی‌های سازمان‌های بیمه‌گر مراکز درمانی قبل از انجام خدمات غیرضروری از شرکت‌های بیمه اجازه می‌گیرند که در صورت عدم پرداخت مبلغ فوق این هزینه یا از بیمار دریافت می‌شود و یا بیمار به مرکز دیگری که هزینه کم‌تری داشته باشد، مراجعه می‌کند.

وی افزود: کشور ما نیز باید با تقویت‌ ابزارهای نظارتی این امر را در کشور مدیریت کند که اگر این مهم محقق شود طرح تحول سلامت یکی از موفق‌ترین‌ طرح‌های ملی خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha