عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور فراهم کردن زمینه انجام خدمات پرستاری در خور شأن مردم را از خواسته های پرستاران از وزیر بهداشت دانست و گفت: برای ارائه خدمات پرستاری در خور شأن مردم باید موانع خدمتی پرستاران برطرف شود.

وزیر بهداشت در دولت دوازدهم موانع خدمتی پرستاران را بردارد

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور فراهم کردن زمینه انجام خدمات پرستاری در خور شأن مردم را از خواسته های پرستاران از وزیر بهداشت دانست و گفت: برای ارائه خدمات پرستاری در خور شأن مردم باید موانع خدمتی پرستاران برطرف شود.

به گزارش سلامت نیوز، وحید نصیری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: وزیر بهداشت و رئیس جمهور باید انتظار ۲۴ میلیون رأی و حتی ۱۸ میلیون شرکت کننده را برآورده کنند چون میزان رأی مردم در ایران حاکی از میزان مطالبات آنهاست.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته که همه انتظارات برآورده شده است میزان مشارکت مردم در انتخابات صرفا برای انتخاب فردی است تا براساس سیاست های مردم مدارانه بر اساس مصلحت ملی عمل کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان این که آمار فراوان رأی دهندگان در ایران نشان از میزان مطالبات آنها دارد، افزود: جامعه پرستاری کشور نیز در جهت خدمت مردم و سلامت آنها چیزی کم نمی گذارند.

نصیری با بیان اینکه بسیاری از سیاست های حوزه سلامت براساس کار پرستاران برنامه ریزی می شود، گفت: هم اکنون ۸۰ درصد بار کاری حوزه سلامت بر دوش جامعه پرستاری است.

وی با اشاره به مطالبات بر زمین مانده جامعه پرستاری از دولت های پیشین افزود: برطرف کردن این مشکلات می طلبد همه قوا اعم از مجلس، دولت و حتی حاکمیت در سطح کلان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص ورود کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور مردم  مدارانه بودن وزیر بهداشت را از ویژگی های اصلی ایشان دانست و گفت: باید وزیر بهداشت در دولت دوازدهم جایگاه پرستاری را در نظام سلامت به خوبی معنا و تعریف کنند همچنین شرایط خدمت بهتر به مردم از سوی جامعه پرستاری فراهم شود.

نصیری با بیان اینکه برای این کار باید کار کارشناسی شده و پژوهش و تحقیق واقعی انجام شود، یادآور شد: هم اکنون در یک بررسی واقعی به خوبی در می یابیم که مردم این گیرندگان خدمت از خدمات پرستاری رضایتی ندارند البته این موضوع ناشی از قصور پرستاری نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات پرستاری در خور شأن مردم باید موانع خدمتی برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha