والدین علاوه بر آن كه الگوهای كودكان خود هستند، باید در ایفای نقش سرپرستی خود مسئولانه‌تر عمل كنند و باید علاوه بر رعایت اصول و قوانین ایمنی به متناسب‌سازی محیط داخل منزل برای كاهش ریسك خطرات كودكان بپردازند.

سلامت نیوز:رئیس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت توصیه كرد: والدین باید علاوه بر توجه به تغذیه و پوشاك كودك و انجام به موقع واكسیناسیون، در فكر تدارك و مناسب‌سازی محیطی ایمن برای رشد و تكامل كودكان خود باشند.

به گزارش  ایسنا، دكتر مشیانه حدادی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: والدین علاوه بر آن كه الگوهای كودكان خود هستند، باید در ایفای نقش سرپرستی خود مسئولانه‌تر عمل كنند و باید علاوه بر رعایت اصول و قوانین ایمنی به متناسب‌سازی محیط داخل منزل برای كاهش ریسك خطرات كودكان بپردازند.

وی ادامه داد: با آن كه كودكان مهمترین گروه هدف در برنامه جامعه ایمن هستند و علیرغم آن كه تاكنون در كشور اقداماتی با تمركز بر موضوع آموزش، تعدیلات محیطی، تشدید قوانین و مقررات انجام شده ولی واقعیت آن است كه برای كاهش حوادث كودكان نیازمند رویكرد سلامت محور در تدوین استانداردها، تصویب قوانین، طراحی برنامه‌های آموزشی و صدور پروانه‌های ساخت و ساز و همچنین مشاركت هرچه بیشتر و پررنگ‌تر كلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و اقشار مختلف جامعه هستیم.

دكتر حدادی با اشاره به این كه بازی و تفریح اقتضای سن كودك است و كودك در بازی با همسالان خود، حس همكاری و رقابت را تجربه می‌كند، افزود: اگر به این نیاز كودك به نحو صحیح پاسخ داده نشود یعنی مكانی در اختیار او قرار نگیرد، كوچه و خیابان را مكان بازی خود انتخاب می‌كند و در معرض خطر انواع آسیب قرار می‌گیرد.

به گفته وی یكی از مؤلفه‌های جامعه ایمن برای كودكان، توجه به نیازهای آنها از جمله تعبیه مكان مناسب برای بازی، متناسب با استانداردهای ایمنی است.

بنا بر اعلام وبدا رئیس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: رعایت اصول ایمنی از ساخت و تهیه برنامه‌های تلویزیونی گرفته تا شخصیت‌پردازی در كتاب‌های داستانی كودكان باید مدنظر قرار گیرد زیرا آموزش محدود به كلاس درس نیست و نقش رسانه‌های جمعی و نشریات دراین خصوص بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha