مدیرکل دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده از پیگیری این معاونت برای رفع اشکال حقوقی قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه خبر داد.

پیگیری رفع اشکال حقوقی قانون افزایش مرخصی زایمان زنان

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده از پیگیری این معاونت برای رفع اشکال حقوقی قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا، اشرف گرامی زادگان پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری معاونت زنان در دولت دوازدهم با اشاره به چرایی تعلل دستگاه ها در اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 به 9 ماه گفت: مرخصی زایمان زنان طبق قانون مصوب مجلس 9 ماه است اما چون در این قانون از واژه "می توانند" استفاده شده بود، خیلی از دستگاه های اجرایی این قانون را اجرا نکردند.

مدیرکل دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده گفت: همچنین بسیاری از دستگاه های اجرایی به علت نداشتن اعتبارات مالی توان اجرای آن را ندارند و معاونت زنان این موضوع را پیگیری می کند و در آخرین پیگیری های معاونت اجرای مرخصی زایمان در مدت 6 ماه حتمی است و آن سه ماه نیز دستگاه های وابسته توسط مدیریت دستگاه ها باید اقدام شود.

وی افزود: در دوره جدید معاونت امور زنان با ریاست دکتر ابتکار، موضوع افزایش مرخصی زایمان که یکی از خلأهای حقوقی است پیگیری می شود. این پیگیری تحت عنوان " رفع مشکلات اجرایی و اعتباری قانون مرخصی زایمان" در برنامه رئیس جمهور درج شده است.

این مقام مسئول همچنین درباره پیگیری مرخصی مردان پس از زایمان همسرانشان نیز گفت: این موضوع هم به خاطر مشکلات اعتباری دستگاه ها تبدیل به 3 روز شده و در برنامه ششم توسعه نیز عنوان شده است که امیدواریم با تلاش های دکتر ابتکار این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha