چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

زوال عقل یکی از مشکلات مرتبط با سن است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

راهکارهای ساده برای پیشگیری از زوال عقل

سلامت نیوز: زوال عقل یکی از مشکلات مرتبط با سن است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، تحقیقی که در انگلستان انجام شد نشان داد سبک زندگی می‌تواند تغییر در 76 درصد مغز را به دنبال داشته باشد. برای این‌که با افزایش سن، سلامت مغزتان را حفظ کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

مصرف انواع توت

مصرف روزانه انواع توت همواره ایده خوبی برای حفظ سلامت مغز بوده است. توت‌ها با دارابودن مقادیر زیادی آنتوسیانیدین‌ها، از ایجاد پلاک‌های بتا آمیلوئیدی در مغز که عامل بیماری آلزایمر هستند و نیز از تخریب‌هایی که در مغز توسط رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند. توت‌ها را می‌توانید مانند تنقلات، در اسموتی‌ها یا در سالاد مصرف کنید.

ورزش منظم

ورزش گام مهمی در جلوگیری از زوال عقل است. ورزش با افزایش ضربان قلب، جریان خون و درنتیجه میزان اکسیژنی را که توسط اندام‌ها دریافت می‌شود، افزایش می‌دهد. این شرایط باعث می‌شود همه اندام‌ها عملکرد درستی داشته باشند و این دقیقا همان چیزی است که شما برای کاهش آسیب به سلول‌های مغز به آن نیاز دارید.

مصرف مکمل‌های فولیک اسید

مکمل‌هایی که حاوی فولات هستند می‌توانند از بروز زوال عقل جلوگیری کنند. اگر تمایلی به مصرف مکمل‌ها ندارید می‌توانید برای داشتن عملکرد شناختی بهتر، دریافتی مواد غذایی حاوی این ماده معدنی را افزایش دهید. فولات به کاهش میزان اسید آمینه غیرضروری هموسیتسئین در خون که با عملکرد ضعیف مغز مرتبط است، کمک می‌کند.

تنظیم فشارخون

فشارخون بالا ریسک ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد. فشار خون بالا باعث فشار زیاد بر رگ‌ها در طول زمان می‌شود و این حالت، دیواره رگ‌ها را ضخیم‌تر، سفت‌تر و تنگ‌تر می‌کند. تنگی عروق در مغز باعث کمبود مواد مغذی ضروری و اکسیژن شده و با آسیب زدن به سلول‌های مغز از عملکرد صحیح آن جلوگیری می‌کند. تغییر سبک زندگی و داشتن فعالیت فیزیکی، فشار خون را در حالت نرمال نگه خواهد داشت.

افزایش مصرف امگا3

این اسید چرب ضروری در تقویت سلامت قلب و جلوگیری از بروز آلزایمر، زوال عقل و مشکلات شناختی نقش مهمی دارد. امگا3 از تشکیل پلاک‌های زاید در مغز که اتصال بین نورن‌ها را مسدود می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha