رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین با بیان این‌که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دوازدهم باید معاونت پرستاری و بورد پرستاری کشور را با نظرخواهی از سازمان نظام پرستاری کشور انتخاب کند، گفت: از ابتدا سنگ بنا نباید نادرست گذاشته شود.

انتخاب معاون پرستاری با همفکری صنف پرستاری باشد

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین با بیان این‌که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دوازدهم باید معاونت پرستاری و بورد پرستاری کشور را با نظرخواهی از سازمان نظام پرستاری کشور انتخاب کند، گفت: از ابتدا سنگ بنا نباید نادرست گذاشته شود.

به گزارش سلامت نیوز، آرمین قناعت در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: بدون شک نظام پرستاری بدنه هویتی و بلندگوی جامعه پرستاری کشور است و می‌توانند مجموع انتقادات جامعه پرستاری را تجمیع و به دولت منتقل کند.

وی با بیان این‌که نظرخواهی از جمعیت ۲۰۰ هزار نفری جامعه پرستاری کاری بس دشوار است، افزود: حال آن‌که سازمان نظام پرستاری کشور نماینده قانونی جامعه ۲۰۰ هزار نفری پرستاری در کشور است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین با بیان این‌که استفاده از نظرات کارشناسی سازمان نظام پرستاری کشور در حوزه تصمیم‌گیری پرستاری خواسته دیگر این جمعیت ۲۰۰ هزار نفری است، گفت: سازمان نظام پرستاری می‌تواند در حوزه تصمیم‌گیری پرستاری مشارکت جدی و فعالی داشته باشد.

قناعت یادآور شد: نتیجه عدم نظرخواهی و مشارکت سازمان نظام پرستاری در طرح‌های پرستاری در دولت یازدهم نشان داد که هر طرحی بدون مشارکت سازمان نظام پرستاری عملا محکوم به شکست است از آن جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، تربیت کمک پرستار، طرح تربیت سلامت‌یار، تربیت پرستار بیمارستانی و … اشاره کرد که همگی با شکست مواجه شد.

وی با بیان این‌که باید همواره در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات کارشناسی سازمان صنفی جامعه پرستاری استفاده شود، خاطرنشان کرد: در این‌صورت طرح یک سویه و یک طرفه نخواهد بود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین با بیان این که سازمان نظام پرستاری کشور از ارکان مهم تصمیم‌گیری در صنف و حرفه پرستاری است، یادآور شد: بدون شک نمی‌توان از کل مجموعه پرستاری کشور نظرخواهی کرد اما اگر سازمان‌های حرفه‌ای نظیر سازمان نظام پرستاری و تشکل‌های علمی پرستاری در تصمیم‌گیری دخالت داده شوند نظرات منتقل می‌شود.

قناعت یادآور شد: بی‌تردید دولتمردان و جامعه پرستاری انتظار دارند میان سیاست‌های وزارت بهداشت و جامعه پرستاری کشور نقطه عطفی در دولت دوازدهم ایجاد شود و رویه نامناسب دولت یازدهم ادامه نداشته باشد.

وی با بیان این‌که پرستاری در حوزه درمان و بهداشت یک حرفه تأثیرگذار است، گفت: پرستاران در سطوح پیشگیری، بهداشت و درمان اصلی‌ترین نقش را در کنار پزشکان ایفا می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین تصریح کرد: به گونه‌ای که مردم در بیمارستان و خارج از آن نظیر اورژانس پیش بیمارستانی با نخستین و آخرین فردی که برخورد می‌کنند پرستار و یا از گروه پرستاری است.

قناعت با بیان این‌که مجموعه وزارت بهداشت بر این موضوع باور و ایمان داشته باشد که جامعه پرستاری از گروه‌های تأثیرگذار در حوزه بهداشت و درمان کشور است، افزود: در چنین صورتی است که همه معادلات تغییر می‌کند.

وی با اشاره به حمایت جامعه پرستاری کشور از دکتر روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از این‌رو جامعه پرستاری کشور انتظار دارد رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت آن به انتظارات آن‌ها بیشتر توجه کند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین مهم‌ترین انتظار جامعه پرستاری را داشتن تعامل موثر دانست و گفت: متأسفانه در دولت یازدهم به‌علت آدرس‌های غلطی که برخی افراد از جنس پرستاری به وزارت بهداشت دادند این رویه نادرست پیش گرفته شد و تا پایان ادامه داشت.

قناعت با بیان این‌که رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت باید ایده‌های متفاوتی نسبت به قبل به جامعه پرستاری کشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: سازمان نظام پرستاری کشور تنها نهادی است که برخاسته از رأی جامعه پرستاری است و پتانسیل عظیمی برای افزایش کیفیت در حوزه خدمات بیمارستانی، پیشگیری و بازتوانی دارند.

وی اجرا شدن قوانین بر زمین مانده را از دیگر خواسته‌های جامعه پرستاری کشور دانست و گفت: بدین ترتیب حقوق تضییع شده آنها برخواهد گشت.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین از میان رفتن اختلاف دریافتی میان پزشکان با سایر گروه‌های علوم پزشکی و رعایت عدالت نسبی از خواسته‌های جامع پرستاری برشمرد و افزود: باید دولت دوازدهم بکوشد تا از بروز تشنج جلوگیری کند و با ایجاد آرامش از بروز حواشی و مشکلات جلوگیری کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha