عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اغیار به شرط سلب تابعیت از پدر باید صورت گیرد.

شرط اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اغیار

سلامت نیوز:عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اغیار به شرط سلب تابعیت از پدر باید صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدجواد فتحی در خصوص تابعیت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، گفت: اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی باید با لحاظ شرایطی انجام گیرد، مهم‌ترین شرط سلب تابعیت فرزند از پدر است تا این فرزندان دو تابعیتی باقی نمانند، زیرا دچار مسائلی در حوزه بین‌الملل می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح تابعیت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اعطای تابعیت مشروط به سلب تابعیت از پدر نبود، تصریح کرد: در جریان تعیین تکلیف این افراد بدون هویت باید شرط سلب تابعیت از پدر قید شود؛ زیرا دو تابعیتی به معنی خدمت سربازی در دو کشور و تعهد به دو نظام است کما اینکه خواهان استفاده از حقوق دو کشور هستند.

وی افزود: به خصوص در شرایطی که بنابر گفته‌ها نزدیک به 3 میلیون افغانی در ایران ساکن هستند، تعیین تکلیف این افراد ضروری است، البته جمعیت اندک عراقی هم در کشور است که بعد از پایان جنگ تحمیلی کاسته شده و هم‌اکنون جمعیت اندکی را شامل می‌شود.

فتحی تاکید کرد: تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی لازم است زیرا جمعیت بسیار افاغنه در کشور ترکیب جمعیتی کشور را تغییر می‌دهد، کما اینکه رها شدن آن هم تبعات منفی دارد. از این رو گروه کارشناسی باید ابعاد سیاسی، امنیتی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی این موضوع  را بررسی کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می‌رسد مطالعه عمیق لازمه تعیین تکلیف این موضوع است هرچند که اعطای تابعیت باید مشروط به شروطی باشد تا بتوان به تبعه مادر هم تابعیت اعطا شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha