عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر هماهنگی دولت و مجلس برای تضمین منابع مالی طرح تحول سلامت، گفت: اجرای سیستم ارجاع لازمه کارآمدی حوزه بهداشت و درمان است.

تضمین منابع مالی طرح تحول سلامت با هماهنگی مجلس و دولت

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر هماهنگی دولت و مجلس برای تضمین منابع مالی طرح تحول سلامت، گفت: اجرای سیستم ارجاع لازمه کارآمدی حوزه بهداشت و درمان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدنعیم‌ امینی فرد در خصوص خلاءهای جامعه پزشکی، گفت: در ارتباط با مباحث کلان پزشکی؛ موضوع تضمین منابع مالی طرح تحول سلامت از معضلاتی است که در دوره جدید مجلس و دولت باید به صورت مشترک و با توافق و هم‌زبانی برطرف شود.

 نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به نکات مثبت اجرای طرح تحول سلامت در جامعه به اصلاح برخی رویکردها هم باید پرداخته شود و از سوی دیگر کنترل هزینه‌ها هم باید مورد نظر قرار گیرد تا کار بر زمین مانده‌ای نهادینه سازی سیستم ارجاع که از آن سالیان سال صحبت شده در دولت دوازدهم باید محقق شود.

وی با اشاره به توفیقات سایر کشورها برای داشتن سیستم بهداشت و درمان کارآمد، افزود: نقطه آغازین توفیقات سیستم بهداشت و درمان کارآمد، سیستم ارجاع است لذا امیدواریم با رای قاطعی که نمایندگان مجلس در جلسه رای اعتماد به وزیر بهداشت و درمان دادند، در دوره مدیریت جدید طرح تحول سلامت استمرار و اصلاح رویکردها محقق شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نمایندگان نیز تلاش خواهند کرد تا منابع پایداری برای حوزه سلامت تعریف کنند تا مجموع بدهی‌ها پرداخت و برنامه‌های پیش‌رو به راحتی عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha