چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 222027

سیستم ایمنی ضعیف، هدیه تنهایی برای شماست. محققان می‌گویند تنهایی اضطراب‌آور است و وقتی فشار زیادی بر روانتان تحمیل می‌شود، جسم شما هم هرروز ضعیف‌تر می‌شود. به باور پژوهشگران، افرادی که بیش از چهار سال در تنهایی به سر می‌برند، با فشارخون بالا درگیر می‌شوند و به دلیل گرایشی که به مصرف غذاهای ناسالم پیدا می‌کنند و البته به خاطر بی‌انگیزگی‌شان در تحرک، هرروز چاق‌تر می‌شوند. دیابت و بیماری قلبی می‌تواند به خاطر تنهایی به جان افراد بیفتد.

۵ توصیه برای فرار از تنهایی

سلامت نیوز: سیستم ایمنی ضعیف، هدیه تنهایی برای شماست. محققان می‌گویند تنهایی اضطراب‌آور است و وقتی فشار زیادی بر روانتان تحمیل می‌شود، جسم شما هم هرروز ضعیف‌تر می‌شود. به باور پژوهشگران، افرادی که بیش از چهار سال در تنهایی به سر می‌برند، با فشارخون بالا درگیر می‌شوند و به دلیل گرایشی که به مصرف غذاهای ناسالم پیدا می‌کنند و البته به خاطر بی‌انگیزگی‌شان در تحرک، هرروز چاق‌تر می‌شوند. دیابت و بیماری قلبی می‌تواند به خاطر تنهایی به جان افراد بیفتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، از نظر محققان، این افراد بیشتر در معرض اعتیاد به سیگار و دیگر مخدرها هستند. تنهایی در کنار لحظات به‌ظاهر آرامی که برایتان ایجاد می‌کند، می‌تواند عمرتان را کوتاه کند. پس به این آرامش ظاهری دل خوش نشوید و از ما برای کم کردن لحظات تنهایی‌تان کمک بگیرید.

گروه‌تان را پیدا کنید
اعضای خانواده‌تان از شما دورند و دوستانتان هریک به زندگی خود مشغول شده‌اند؟ در نبود دوستان قدیمی، دلتان برای دیدن آدم‌های تازه نمی‌تپد و احساس می‌کنید با کسی حرف مشترک ندارید؟ وارد شدن به گروه‌های تازه، آن هم با هدفی مشخص، دوای مشکل شماست. نگاهی به علایقتان بیندازید. فکر می‌کنید با آدم‌های یک گروه کتاب‌خوانی حرف مشترک بیشتری دارید یا با اعضای یک گروه موسیقی؟ اگر در کلاس‌های گروهی ثبت‌نام کنید، ممکن است بتوانید آدم‌هایی شبیه خودتان را برای هم‌صحبت شدن پیدا کنید. شاید هم این آدم‌ها را در نشست‌ها و سمینارهایی که در فرهنگسراها و دیگر مراکز برگزار می‌شوند بتوانید پیدا کنید. پس شانستان را امتحان کنید.

در خانه نمانید
اگر از بدنتان کار نکشید، روانتان خسته و فرسوده می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادِ تنها تحرک کمتری دارند و به همین دلیل، ما وارد شدن در حلقه ورزشکاران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر صبح‌های زود به پارک بروید، می‌توانید گروهی از افراد را که با هدف ورزش کردن در کنار هم جمع شده‌اند پیدا کنید و از وقت گذراندن با آنها برای سالم نگه داشتن جسم و روانتان استفاده کنید.

متخصص شوید
خانه‌نشینی وقتی با تنهایی همراه می‌شود، مشکلات شما را چند برابر می‌کند. اگر به هر دلیلی از کار بیکار شده‌اید، به جای حبس کردن خود در خانه، سراغ دوره‌های تخصصی بروید که مهارت‌های مختلف را به شما می‌آموزند. تواناتر شدن به شما برای پیدا کردن کار دلخواهتان کمک می‌کند و می‌تواند شما را از تنهایی نجات دهد.

یک روح در دو بدن را فراموش کنید
برای فرار از تنهایی، باید استانداردهایی که برای شروع روابط دارید را تغییر دهید. شما به دنبال یک رابطه صمیمانه هستید؟ به دنبال کسی که دنیا را از دریچه چشم‌هایتان ببیند و حرف‌هایتان را قبل از خودتان به زبان بیاورد؟ ساختن چنین رابطه‌ای آسان نیست اما شما می‌توانید افراد زیادی را پیدا کنید که هریک در زمینه خاصی به شما شباهت دارند. شاید این افراد هرگز با شما هم‌خانه نشوند و شاید دنیا را دقیقا مثل شما نبینند، اما می‌توانید برای گذراندن لحظاتی خوشایند از وجودشان استفاده کنید. پس سخت‌گیری را کنار بگذارید.

در لحظه زندگی کنید
همه ما به ساختن روابط ماندگار و ارزشمند نیازمندیم، اما وقتی تنهایی زندگی شما را احاطه کرده است، بیش از آنکه به فکر ساختن روابط ماندگار باشید، باید به فکر نجات خودتان از این مخمصه بیفتید. اگر فعلا امکان وارد شدن به گروه‌های دوستی را ندارید و حتی با وجود تغییر دادن استانداردهایتان در دوست‌یابی، از تنهایی‌تان کم نشده، به روابط کوتاه‌مدت رو بیاورید. حضور در باشگاه‌های ورزشی شما را در کنار گروهی از افراد قرار می‌دهد که ممکن است تنها برای یک ساعت در زندگی‌تان ملاقاتشان کنید، اما به دلیل کوتاه بودن زمان این هم‌نشینی نباید خود را از گپ زدن با این غریبه‌ها منع کنید. صحبت‌های کوتاه با راننده تاکسی، مغازه‌دار، مشتری نانوایی و ... می‌تواند باری که تنهایی بر دوشتان گذاشته را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha