چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 222028

عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان، بر ضرورت مسواک زدن قبل از صبحانه تاکید کرد و گفت: استفاده از نخ دندان نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند.

قبل از صبحانه مسواک بزنید

سلامت نیوز:عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان، بر ضرورت مسواک زدن قبل از صبحانه تاکید کرد و گفت: استفاده از نخ دندان نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر مرتضی بنکدارچیان در کنگره دندانپزشکی نقش جهان در ارتباط با موضوع پروتز دندان اظهار داشت: پروتز در واقع عضو مصنوعی بوده و برای افرادی که یک چند دندان یا تمامی دندان های خود را از دست می دهند، می توان استفاده کرد.

وی افزود: از این روش می توان به صورت روش‌های قدیمی یا جدید همچون ایمپلنت دندان های از دست رفته را جایگزین کرد.

عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان عنوان کرد: ماندگاری استفاده از روش‌های ایمپلنت، طولانی مدت و حدود ۲۰ سال بوده و شاید از مجموع هزار بیمار تنها ۵ نفر از آنها دچار مشکل شوند اما در مجموع با این روش فرد زیبایی وعملکرد دندان طبیعی را بدست می آورد و درواقع روش مطمئنی است.

بنکدارچیان در خصوص چالش های که در حیطه دندانپزشکی وجود دارد، گفت: مشکلات مربوط به اساتید، دانشگاها و دولت است و با توجه به اینکه ۵۴ دانشکده دندانپزشکی تأسیس شده اما به اندازه کافی زیرساخت های لازم در این زمینه پیش بین نشده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها توسط اساتید جوان اداره می شود در صورتی که باید ترکیبی از اساتید جوان و باسابقه باشد تا از تجربه‌های اساتید باسابقه نیز بهره‌ مند شویم.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان عنوان کرد: در این زمینه دندانپزشکان مقصر نبوده و ما در دانشکده ها جوانانی را داریم که امکانات و تجربیات کافی را برای اموزش نداشته و برخی از آنها حتی کارهای کلینیکی ساده را نیز نمی توانند، انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی از دانشجویان نیز رغبتی به دانشگاه نداشته و تنها تحت فشار خانواده و تبلیغاتی که در جامعه وجود دارد وارد این رشته شده اند و این آینده دندانپزشکی را به مخاطره می اندازد.

بنکدارچیان با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد فارغ التحصیلان دندانپزشکی توانایی ارائه خدمت را ندارند، گفت: پیشنهاد من مبنی بر این بوده که نظام پزشکی حتما قبل از آنکه پروانه مطب را صادر کند برای اجازه کار کلینیکی همانند دیگر کشورهای دنیا دوره‌های تئوری و عملی را  سپری کرده و پس از آن  افراد بتوانند مطب بزنند.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل می توان نظام پزشکی زمانی را که برای بررسی شکایات می گذارد کلاس های آموزشی برای دندانپزشکان بگذارد تا آنها بتوانند ارائه خدمت را با کیفیت کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها نیز می توانند بخشی را به نام بازآموزی داشته باشند که دندانپزشکان در آن بتوانند از یک روز تا ۳ سال دوره های تکمیلی را در دپارتمان های آموزشی داشته باشند همچنین دندانپزشکان در این کلاس‌ها می تواند نواقصی را که نتوانسته اند در دوره دکترا خود رفع کنند در این دوره‌ها بدست آورند.

بنکدارچیان در خصوص ضرورت مسواک زدن، گفت: ضرورت دارد قبل از خوردن صبحانه دندان های خود را مسواک بزنیم چرا که این امر سبب می شود میکروب های داخل دهان رفع شده و صبحانه با لذت بیشتری خورده شود همچنین مسواک زدن دندان ها پس از خوردن صبحانه، ناهار و قبل از خواب نیز ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: نخ کشیدن ۱ الی ۲ بار در طول روز نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند همچنین افراد باید توجه داشته باشند که خمیر دندان باید به قدری باشد که دندان های  را تمیز کند لذا نیازی نبوده که به تمام طول مسواک خمیردندان زده شود چرا که این مسئله باعث تحریک فرد می شود و جلوی مسواک زدن خوب را می‌گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha