دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 222458

یک مطالعه جدید به وضوح نشان می‌دهد که بین بروز اضطراب و باکتری‌های داخل روده انسان ارتباط مستقیم وجود دارد.

مهم‌ترین عامل بروز اضطراب چیست؟

سلامت نیوز:یک مطالعه جدید به وضوح نشان می‌دهد که بین بروز اضطراب و باکتری‌های داخل روده انسان ارتباط مستقیم وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، یک مطالعه جدید به وضوح نشان می‌دهد که بین بروز اضطراب و باکتری‌های داخل روده انسان ارتباط مستقیم وجود دارد.

دانشمندان کشف کردند که برخی از تنظیم کننده‌های ژنی نقش مهمی را در بیماری‌های اضطراب ایفا می‌کنند و بر سطوح باکتری در روده تاثیر می‌گذارند.

بر همین اساس، محققان در این پژوهش رابطه بین باکتری‌های روده و مولکول‌های زیستی موسوم به "miRNA" در مغز موش‌ها را تحت بررسی قرار دادند و در نهایت دریافتند تعداد زیادی از "miRNA"ها در بدن موش‌های بدون باکتری تغییر کرده‌اند.

این موش‌ها که در محیط‌های بدون میکروب رشد کردند، به طور معمول اضطراب غیر طبیعی و نقص در اجتماعی بودن را نشان دادند.

این مطالعه که توسط دانشگاه کُرک در ایرلند انجام شده است، یکی از داده‌های رو به رشد در مورد باکتری‌های روده و سلامت جسمی و روانی است.

سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ثابت شده است که میکروب‌های روده بر "miRNA" در آمیگدال و قشر پرفرانتال مغز تاثیر می‌گذارند؛ این موضوع از این جهت اهمیت دارد که ممکن است، این "miRNA" ها بر فرآیندهای فیزیولوژیکی که پایه‌ای برای عملکرد سیستم عصبی مرکزی در مناطق مغزی هستند، مانند آمیگدال و قشر پیشانی که به شدت در اضطراب و افسردگی دخالت دارند نیز تاثیر گذارند.

اختلال در تنظیم یا عملکرد "miRNA" یک عامل اصلی اختلال روانپزشکی مرتبط با استرس، بیماری های اعصاب مانند ام‌اس و پارکینسون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha