در ششمین كنگره اورژانس كودكان، پزشكان فوق تخصص كودكان، جراحان، پزشكان داخلی و خارجی، بیهوشی، ارتوپدی، داروسازی و دندانپزشكی حضور خواهند داشت.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی ششمین كنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب كودكان گفت: مصرف شیشه در دوران بارداری توسط مادران موجب جذب آن از طریق خون جنین شده و ممكن است در هفته‌های نخست بارداری، ناهنجاری‌های مادرزادی را برای جنین به وجود آورد.

به گزارش  فارس ، رضا شیاری در نشست خبری ششمین كنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب كودكان كه امروز در بیمارستان مفید برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این كنگره، ارائه آخرین دستاورهای علمی و پژوهشی و تبادل نظر متخصصان و صاحبنظران داخل و خارج از كشور در خصوص اهمیت اورژانس‌ها به ‌ویژه در بحث حوادث در طب كودكان است.

وی با بیان اینكه ششمین كنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب كودكان، اول تا سوم دی در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار خواهد شد، گفت: در این كنگره به بیماری‌های گوارشی نظیر یبوست، بیماری‌های عفونی دستگاه‌ تنفسی تحتانی، غدد، خون، ریه، روانپزشكی، اعصاب، ایمونولوژی، جراحی، روماتولوژی، قند، نوزادان و اورژانس پرداخته می‌شود.

دبیر اجرایی ششمین كنگره اورژانس كودكان ادامه داد: در این همایش كارگاه‌هایی در خصوص سوختگی اطفال، احیا و نحوه لوله گذاری داخل نای همچنین معرفی مراكز تحقیقاتی، جراحی و اعصاب كودكان برگزار خواهد شد.

شیاری افزود: از 130 مقاله ارسالی به دبیرخانه ششمین كنگره اورژانس كودكان، 15 مقاله به صورت پوستر، 50 مقاله به صورت سخنرانی و 12 مقاله به صورت پنل ارائه خواهد شد همچنین آخرین دستاوردهای مقالات پژوهشی برتر انتخاب شده و 12 امتیاز بازآموزی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بیان كرد: در ششمین كنگره اورژانس كودكان، پزشكان فوق تخصص كودكان، جراحان، پزشكان داخلی و خارجی، بیهوشی، ارتوپدی، داروسازی و دندانپزشكی حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی ششمین كنگره اورژانس كودكان خاطرنشان كرد: مصرف مواد مخدر نظیر شیشه در بزرگسالان مسمومیت ایجاد می‌كند و متأسفانه بعضی از خانواده‌ها برای آرام كردن كودك خود از این ماده استفاده می‌كنند.

وی گفت: همچنین مصرف شیشه در دوران بارداری توسط مادران موجب جذب آن از طریق خون جنین شده و ممكن است در هفته‌های نخست بارداری، ناهنجاری‌های مادرزادی را برای جنین به وجود آورد؛ از این رو كودك پس از تولد دچار عفونت، رنگ پریدگی و بی حسی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha