وزیر بهداشت گفت: مسئولان شجاعت به خرج دهند و تصمیمات مهم بگیرند؛ برخی تصمیمات دردناک است اما به تعویق انداختن آنها خطرناک است.

وزیربهداشت: مسئولان با شجاعت تصمیمات مهم بگیرند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: مسئولان شجاعت به خرج دهند و تصمیمات مهم بگیرند؛ برخی تصمیمات دردناک است اما به تعویق انداختن آنها خطرناک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسن قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز در آئین افتتاح بیمارستان ۱۸۵ تختخوابی شهید آیت‌الله قدوسی نهاوند و ۱۵۲ پروژه بهداشت و درمان استان همدان، اظهار کرد: باید با مردم روراست باشیم و حقایق را بگوییم، همه باید ایثار کنند و مسئولان هم شجاعت به خرج دهند و تصمیمات مهم  بگیرند. برخی تصمیمات دردناک است اما به تعویق انداختن آنها خطرناک است.

وی با بیان این‌که باید توقعمان را کم کنیم البته انتظارات بجا است اما واقعیت این است که خیلی خبری نیست، افزود: امیدوارم با اتفاقاتی که در بهار امسال افتاد و مجلس آن حرکت را تکمیل کرد، مشکلات کشور را که اشتغال در رأس آن است را حل کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که بیمارستان مانند نوزاد است و باید از آن مراقبت کرد و کم و کسری آن را برطرف کرد، خاطرنشان کرد: خوبی این بیمارستان در این است که حداقل می‌تواند بار بیمارستان‌های دیگر نهاوند را کم کند بنابراین باید سریع‌تر مشکل نیروی انسانی و متخصص بیمارستان را برطرف کنیم و بنده نظارت خواهم کرد.

وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که یک ماه و نیم دیگر هیاتی را برای بررسی وضعیت بیمارستان به نهاوند اعزام می‌کنم، تصریح کرد: نهاوند ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و اگر بیمارستان علیمرادیان و این بیمارستان تکمیل و تجهیز شوند به استانداردها می‌رسیم.

وی یادآور شد: تجهیزات ام.آر.آی، سی.تی‌اسکن، ماموگرافی و آمبولانس به نهاوند داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات ام.آر.آی، سی.تی‌اسکن، ماموگرافی و آمبولانس به نهاوند داده می‌شود، ابرازخرسندی کرد: بیمارستان به نام شهید قدوسی نامگذاری شده است، فردی که خدمات ارزنده‌ای ارائه داد که هم خودش شهید شد و هم فرزندش که هم‌دانشگاهی بنده بود.

علیزاده، معاون وزیر مسکن و شهرسازی نیز با بیان اینکه در بخش زیرساخت‌های سلامت کشور انقلابی به راه افتاده است، گفت: بیش از 31 بیمارستان جدید در کشور تا کنون افتتاح شده که در 30 سال دوران مدیریتم در کشور این ساخت‌وسازها و تحول بی‌نظیر بوده است.

دستور وزیر بهداشت برای تکمیل کادر بیمارستان قدوسی نهاوند

استاندار همدان نیز از دستور دکتر هاشمی، وزیر بهداشت برای تکمیل کادر بیمارستان شهید قدوسی نهاوند خبر داد و گفت: از محل طرح تحول سلامت اعتبارات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان به استان اختصاص یافت. 
    
محمدناصر نیک‌بخت، با معرفی وزیر بهداشت به عنوان سردار سلامت، اظهار کرد: کسی شجاعت انجام طرح تحول نظام سلامت را نداشت اما دکتر هاشمی با شجاعت و حمایت دکتر روحانی این طرح را اجرا کرد و خدمات بی‌سابقه‌ای در شرایط کمبود اعتبار ارائه داد.

وی با تشکر از مجلس و رأیی که به وزراء دادند به ویژه رأی اعتماد به دکتر هاشمی عنوان کرد: ۵۰ میلیارد تومان از ۶۰ میلیارد تومان بودجه این بیمارستان در دولت تدبیر و امید تخصیص یافت که جای قدردانی دارد.

نیک‌بخت تصریح کرد: دکتر هاشمی دستور داد که کادر بیمارستان تکمیل شود و دو پزشک متخصص اورولوژی و متخصص رادیولوژی بانوان در بیمارستان مستقر باشند.
وی از معاون وزیر راه و شهرسازی تقاضا کرد ساخت بیمارستان بهار، اکباتان و تویسرکان را تسریع کند.                                
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز اظهار کرد: امروز نخستین افتتاح بعد تمدید دولت تدبیر و امید در نهاوند کلید خورد.

دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار بیان کرد: همزمان با افتتاح بیمارستان شهید قدوسی نهاوند، 152 پروژه حوزه بهداشت و درمان استان همدان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بیش از 160 میلیارد تومان هزینه این پروژه‌هاست که 60 میلیارد آن برای بیمارستان بوده و 5 میلیارد هم برای پروژه‌های بهداشتی در این شهرستان هزینه شده است.

موسوی‌بهار با بیان اینکه بیمارستان 185 تختخوابی نهاوند نخستین بیمارستان دولتی شهرستان بعد از انقلاب است، اعلام کرد: برای استخدام 70 نیروی شرکتی بیمارستان جدید نهاوند 7 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت: 54 خانه بهداشت نهاوند در دهه فجر افتتاح می‌شود که 15مورد آن در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

کریم حمیدوند با بیان اینکه بیمارستان نهاوند در زمینی به وسعت 6.3 هکتار ساخته شده است، عنوان کرد: تغییرات اساسی در نقشه بیمارستان متناسب با نیازهای روز انجام شد؛ به عنوان مثال بخش اورژانس را به 23 تخت افزایش داده، بخش مراقبت‌های ویژه را به 17 تخت مجهز ساختیم و 5 اتاق عمل پیش‌بینی کردیم به طوریکه تمام شرایط یک بیمارستان استاندارد اعمال شده و برای هر تخت 230 میلیون تومان هزینه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha