شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 222949

یک کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، مطالبی را پیرامون تهیه و مصرف رب گوجه فرنگی تشریح کرد.

دو توصیه مهم درباره رب گوجه فرنگی

سلامت نیوز:یک کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، مطالبی را پیرامون تهیه و مصرف رب گوجه فرنگی تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم، مریم زاهدی از رب گوجه فرنگی به عنوان یک چاشنی اصلی در تهیه غذاهای ایرانی یاد کرد و افزود: عصاره گوجه فرنگی حاوی حجم زیادی از خواص گوجه فرنگی مانند انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان لیکوپن است.
وی تاکید کرد: درجه حرارت پایین و حرارت غیرمستقیم در تولید رب گوجه صنعتی در مقایسه با حرارت بالا و کنترل نشده در تهیه رب خانگی باعث کیفیت بهتر رنگ و افزایش میزان لیکوپن در رب گوجه های صنعتی می شود.


زاهدی ادامه داد: ضمن اینکه معمولا میزان نمک در رب گوجه های خانگی معمولا نا مشخص است و در موارد زیادی این میزان بیشتر از حد مجاز آن (2٪ ) است و این در حالیست که در برخی موارد دیگر میزان نمک بسیار کم بوده و منجر به مستعد شدن شرایط برای ایجاد آلودگی های قارچی زود هنگام می شود.
وی تصریح کرد: افزودن هرگونه مواد نگهدارنده، قوام دهنده و رنگ به رب گوجه ممنوع بوده و تقلب محسوب می‌شود که این موارد در آزمایشگاه مواد غذایی مورد آزمون قرار می‌گیرد و موارد تخلف به مراجع قانونی گزارش می‌شود از این رو به مصرف‌کنندگان محترم توصیه می‌شود در صورت مصرف رب گوجه‌های صنعتی حتما از محصولاتی که دارای پروانه ساخت معتبر از وزرات بهداشت و درمان می باشند استفاده کنند.


زاهدی توصیه کرد: در صورت تمایل به تهیه رب گوجه فرنگی خانگی ضمن رعایت اصول بهداشتی، این محصول را در حجم کم تهیه کرده و در ظروف درب دار شیشه‌ای و در یخچال نگهداری کنند و از خریداری رب‌هایی که تحت عنوان رب خانگی بدون بسته‌بندی و مشخصات هستند جدا خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha