رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر اینکه همه شرکت‌های دارویی باید در حوزه تولید داروهای کیفی تلاش کنند به دغدغه حوزه دارویی کشور مبنی بر تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: امیدوارم با همکاری موثر بیمه‌ها، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و وزارت بهداشت بتوانیم به زودی این مشکل را حل کنیم.

تاخیر در پرداخت مطالبات از دغدغه‌های چرخه دارویی کشور است

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر اینکه همه شرکت‌های دارویی باید در حوزه تولید داروهای کیفی تلاش کنند به دغدغه حوزه دارویی کشور مبنی بر تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: امیدوارم با همکاری موثر بیمه‌ها، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و وزارت بهداشت بتوانیم به زودی این مشکل را حل کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری در افتتاحیه خطوط بازسازی شده شرکت دارویی فارما شیمی گفت: ظرفیتی که در کل کشور به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و به دلیل توجه به توانمندی‌های ملی و نوآوری ایجاد شده در همه ابعاد از جمله صنعت دارویی مشهود است.

وی با بیان اینکه این توانمندی با زحمت همه مدیرانی ایجاد شده که در گذشته در بخش‌های مختلف کمک کردند،اظهارکرد: همه کسانی که توانستند نظام ژنریک را در کشور ایجاد کنند و اقدامات بعدی را در حوزه دارو انجام دادند در این موفقیت سهیم هستند. همه کسانی که در بخش دارو تلاش کردند و اکنون نتیجه تلاششان این است که بیش از ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور از طریق داروهای تولید داخل تامین می‌شود در این موفقیت‌ها سهیم هستند.

اصغری ضمن تشکر از دکتر رسول دیناروند که در دولت یازدهم مسئولیت سازمان غذا و دارو را بر عهده داشت، ادامه داد: سیاست‌های ما هم در حوزه‌های مختلفی مانند حمایت از تولید داخل مشخص است و امیدواریم بتوانیم قدم‌های موثری در این حوزه برداریم.

وی با اشاره به خط تولید بازسازی شده شرکت دارویی فارما شیمی گفت: باعث خوشحالی است که این شرکت می‌تواند محصول تولیدی خود را افتتاح کند. این راهی است که تمام شرکت‌های دارویی باید آن را طی کنند تا شاهد تولید محصولات کیفی‌تر در این حوزه باشیم و این محصولات به درمان و سلامت بیماران کمک می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به لزوم کمک و همراهی بیمه‌ها به ویژه بیمه سلامت در این حوزه گفت: از همه کسانی که در سازمان بیمه سلامت کمک کرده‌اند تشکر می‌کنم چرا که این سازمان بیش از ۱۰ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه را تحت پوشش بیمه قرار داد و این کار ،اقدامی بزرگ است چون با این اقدام کسی به خاطر فقر از درمان محروم نمی‌شود. امیدوارم بتوانیم با همراهی تمام بیمه‌ها و کمک مجموعه وزارت بهداشت خدمتگذار مردم باشیم.

اصغری در حاشیه این مراسم نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و مشکلاتی که ممکن است در زنجیره تامین دارو رخ دهد گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ما در چرخه دارو،تاخیر در پرداخت مطالبات است و امیدوارم با همکاری همه بخش‌های موثر اعم از سازمان‌های بیمه گر، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و وزارت بهداشت بتوانیم به‌زودی این مشکل را حل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha