عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری گفت: برخی به دنبال اعمال فشار به وزیر بهداشت برای انتخاب معاون پرستاری هستند.

اعمال فشار برخی به وزیر بهداشت برای انتخاب معاون پرستاری

سلامت نیوز:عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری گفت: برخی به دنبال اعمال فشار به وزیر بهداشت برای انتخاب معاون پرستاری هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدر علی عابدی ، با بیان اینکه بعد از استقرار دولت دوازدهم و وزیر بهداشت با رای بالای مجلس به نظر می رسد برخی در صدد اعمال فشار به وزیر برای انتخاب معاون پرستاری هستند، گفت: به این افراد و  جریان ها توصیه می کنم به جای این گونه موضع گیری ها، به دنبال تقویت ارتباط با وزارت بهداشت و حفظ و تقویت وحدت در حرفه پرستاری باشند .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فضای پرستاری کشور برخی با از بین بردن مرزهای حرفه ای، سیاسی، حاکمیتی و صنفی پرستاری به دنبال ایجاد جو نارضایتی  هستند، افزود: این افراد قصد دارند در همه عرصه ها اظهار نظر کنند که گاهی این اظهارنظرها فراتر از شرح وظایف قانونی آنها بوده و موجبات نگرانی  جامعه و سیاستگذاران نسبت به جامعه پرستاری را فراهم می آورند، بنابراین  انتظار از تشکل های  صنفی و رسانه های مرتبط پرستاری، موضع گیری های  تقویت کننده وحدت حرفه ای و نهاد های قانونی پرستاری است.

عابدی قضاوت در مورد عملکرد نهادهای پرستاری را بر اساس شرح وظایف و اختیارات قانونی این نهادها ممکن دانست و گفت: اگر انتظاراتی را که باید از یک نهاد صنفی داشته باشیم  از یک نهاد حاکمیتی مانند معاونت پرستاری بخواهیم اشتباه محض است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: معاونت پرستاری در 4 سال عمر فعالیت خود دستاوردهای زیادی داشته و به عقیده من و بسیاری از تحلیل گران پرستاری اقداماتی انجام داده که در پنجاه سال اخیر بی نظیر بوده و وظیفه همه پرستاران قدردانی از این زحمات، حفظ این دستاوردها و تلاش برای ارتقای این جایگاه است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری، شان وزیر بهداشت را بالاتر از آن دانست که تحت تاثیر این جریان سازی ها قرار گیرد، گفت: باور دارم که وزیر بهداشت با نگاه واقع بینانه و شناخت دقیقی که  به عملکرد چهار سال گذشته افراد و جریان ها دارند و همچنین میزان دستاوردها همکاران خود را انتخاب خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha