رئیس سابق سازمان غذا و دارو گفت: در چهار سال دولت یازدهم قیمت داروهای وارداتی به طور میانگین ۲۵ درصد کاهش یافت.

داروهای وارداتی در دولت یازدهم ارزان شد

سلامت نیوز:رئیس سابق سازمان غذا و دارو گفت: در چهار سال دولت یازدهم قیمت داروهای وارداتی به طور میانگین ۲۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر رسول دیناروند صبح سه شنبه در همایش بزرگ کارگزاران نظام سلامت اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت هزینه پرداخت دارو از دید بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن ۴۵ درصد بود که بعد از اجرای طرح تحول سلامت به ۱۱ درصد رسید.

وی با اعلام اینکه ۵۰۰ هزار بیمار صعب العلاج، خاص و مزمن یک سوم هزینه های دارویی کشور را به خود اختصاص می دهند، ادامه داد: مفهوم بیمه این است که حمایت ما از نیازمندان بیشتر شود و این گونه نیست که این سهم دارویی برای همه بیماران به طور یکسان توزیع شود.

مشاور وزیر بهداشت با اعلام اینکه اعتبارات کمک به بیماران در حوزه دارو در چهار سال دولت یازدهم کاهش یافت، افزود: در سال آخر دولت دهم این اعتبارات دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که در سال آخر دولت یازدهم به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومن کاهش یافت.

دیناروند با اعلام اینکه شاهد کاهش ۱۵ درصدی اعتبارات در حوزه دارو بودیم، افزود: این وضعیت نه تنها منجر به افزایش هزینه ها نشد بلکه رضایت مندی مردم در حوزه دارو را افزایش داد.

رئیس سابق سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه قیمت داروهای وارداتی در چهار سال دولت یازدهم به طور میانگین ۲۵ درصد کاهش یافت تاکید کرد: در حال حاضر هیچ داروی وارداتی نداریم که قیمت آن کاهش پیدا نکرده باشد.

وی در ادامه به حوزه غذا در چهار سال دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: طرح چراغ راهنمای تغذیه ای که در روی سوی ۹۵ درصد کالاهای تولید داخل وجود دارد و به زودی کمپین اطلاع رسانی به مردم در این زمینه آغاز می شود.

وی افزود: طرح چراغ راهنمای تغذیه ای باعث خواهد شد که حق انتخاب برای مردم راحت شود و همچنین به صنعت کمک می کند که رنگ قرمز در چراغ راهنما کمتر شود.

دیناروند از کاهش اسید چرب ترانس و همچنین کاهش یک میلیون تنی روغن پالم در کشور خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته  ۱۵۰ هزار تن اسید چرب ترانس کمتری مصرف شده است زیرا هر چه اسید چرب ترانس مصرف شود مضر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha