رئیس سازمان بهزیستی کشور از 5 برابر شدن مستمری مددجویان بهزیستی تا پایان دولت دوازدهم خبر داد

افزایش 5 برابری مستمری مددجویان تا پایان دولت دوازدهم

سلامت نیوز:  رئیس سازمان بهزیستی کشور از 5 برابر شدن مستمری مددجویان بهزیستی تا پایان دولت دوازدهم خبر داد


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا انوشیروان محسنی بندپی سه شنبه شب در آیین جشن ازدواج 60 زوج مددجوی بهزیستی استان مازندران در مجتمع تفریحی بهزیستی خزرآباد ساری اظهار داشت : مستمری مددجویان در دولت یازدهم با جهش بیش از سه برابری از حدود 500 هزار ریال به یک میلیون و 500 هزار ریال برای هر مددجو افزایش یافت.


وی با تاکید بر تداوم اقدامات متنوع و اثربخش این دولت در جهت حمایت و توانمندسازی جامعه هدف افزود: با ارایه خدماتی چون پوشش همگانی بیمه سلامت بخشی مهم از دغدغه های مردم رفع شد.


بندپی با اشاره به نقش و تاثیر ازدواج در سلامت روان اجتماع گفت: تحولات جوامع، تغییر در سبک زندگی، رشد تکنولوژی و فضاهای مجازی علاوه بر ارزشهای مثبت اثرات منفی در ازدواج و دوری جوانان از این فریضه الهی و افزایش سن ازدواج باعث رواج ناهنجاری در جامعه می شود که اختلالات روانی بدنبال دارد.


معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : بر اساس آمار حدود 24 درصد افراد جامعه دچار نوعی اختلال هستند که این پدیده در مجردها بیشتر است.
وی تاکید کرد : ازدواج بنابر ضرورت های فردی ، اجتماعی و دینی و الهی موجب رشد و تکامل استعدادهای فردی، شکل گیری اصلی ترین و بنیادی ترین واحد اجتماعی و همبستگی و نشاط و وحدت اجتماعی به تاکید تمامی مکتب های دینی بویژه اسلام است.
به گزارش خبرنگار ایرنا جشن ازدواج 60 زوج مددجو که با عنوان پیوند مهر و ماه بود شب سه شنبه در مجتمع رفاهی بهزیستی استان در ساری با حضور خانواده زوج ها و همچنین مسئولان و مهمانان کشوری برگزار شد .


برگزاری موسیقی محلی ، برگزاری موسیقی زنده با حضور خواننده کشوری ، نمایش کلیپ ، از برنامه های این مراسم ازدواج بود .
مدیر کل بهزیستی مازندران در این مراسم گفت : برخی از این 60 زوج مددجو در سال گذشته به عقد یکدیگر درآمده بودند اما به دلیل فقدان توان مالی موفق به برگزاری مراسم عروسی نشدند و لذا جشن ازدواج برپا گردید .
سعید آرام همچنین اظهار داشت : از ابتدای سال 96 تا کنون در قالب طرح چهارده معصوم، 308 جهیزیه به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال با همکاری خیرین و بهزیستی تهیه و اهدا شد .
بر اساس آخرین آمار بیش از 52 هزار مددجو و معلول جسمی و حرکتی مازندران تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند .
استان مازندران دارای سه میلیون و 285 هزار نفر جمعیت است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha