چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 223538

تالاب بهشت معصومه قم تنها تالاب دائمی استان است که در شمال شهر و در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب تالاب حوض سلطان در ۳ کیلومتری حاشیه شرقی اتوبان قم تهران قرار گرفته. این تالاب در واقع مجموعه چشمه های کویری است که از پیوند آب آنها آبگیر های دائمی را ایجاد می شود که در تمام فصول آب دارد. این آبگیر همیشه میزبان پرنده های مهاجر بوده و پرنده های زیادی از گونه های مختلف را جذب می کند. ولی متاسفانه شاهد خشکی بخش عظیمی از این تالاب هستیم و به دلیل کویری بودن استان و میزان کم بارندگی، بازگشت تالاب به شرایط گذشته و شادابی و طراوت و جذب پرندگان مهاجر را میتوان دور از ذهن دانست.

خشک شدن تنها تالاب دائمی استان قم

سلامت نیوز:تالاب بهشت معصومه قم تنها تالاب دائمی استان است که در شمال شهر و در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب تالاب حوض سلطان در ۳ کیلومتری حاشیه شرقی اتوبان قم تهران قرار گرفته.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این تالاب در واقع مجموعه چشمه های کویری است که از پیوند آب آنها آبگیر های دائمی را ایجاد می شود که در تمام فصول آب دارد. این آبگیر همیشه میزبان پرنده های مهاجر بوده و پرنده های زیادی از گونه های مختلف را جذب می کند. ولی متاسفانه شاهد خشکی بخش عظیمی از این تالاب هستیم و به دلیل کویری بودن استان و میزان کم بارندگی، بازگشت تالاب به شرایط گذشته و شادابی و طراوت و جذب پرندگان مهاجر را میتوان دور از ذهن دانست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha