چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 224167

«در مملکتی که اگر سه‌ شیفت کار نکنی و مثل چی صبح تا شب دنبال نان ندوی، چطوری می‌شود ۹ نفر از ۱۰ نفر کم‌تحرکی داشته باشند؟ اگر علمی هم بخواهی نگاه کنی، از هر ۱۰۰ نفر ایرانی، یک نفر آقا و آقازاده هستند که آنها از صبح تا شب تکان نمی‌خورند و فقط می‌خورند و ۹۹ نفر دیگر تکان‌ها را می‌خورند و می‌دوند تا در خوردن این دلاوران وقفه نیفتد. پس معلوم‌دار شد که آمار وزارت بهداشت غلط محض است و از هر ۱۰۰ نفر ایرانی، یک‌ نفر تا ته می‌خورد و ۹۹ نفر دچار بیش‌دوندگی هستند.»

طنز/ دست وزارت بهداشت رو شد

سلامت نیوز: «در مملکتی که اگر سه‌ شیفت کار نکنی و مثل چی صبح تا شب دنبال نان ندوی، چطوری می‌شود ۹ نفر از ۱۰ نفر کم‌تحرکی داشته باشند؟ اگر علمی هم بخواهی نگاه کنی، از هر ۱۰۰ نفر ایرانی، یک نفر آقا و آقازاده هستند که آنها از صبح تا شب تکان نمی‌خورند و فقط می‌خورند و ۹۹ نفر دیگر تکان‌ها را می‌خورند و می‌دوند تا در خوردن این دلاوران وقفه نیفتد. پس معلوم‌دار شد که آمار وزارت بهداشت غلط محض است و از هر ۱۰۰ نفر ایرانی، یک‌ نفر تا ته می‌خورد و ۹۹ نفر دچار بیش‌دوندگی هستند.»

به گزارش سلامت نیوز، پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت:

«۱- معاون بهداشت وزارت: طبق آمارها از هر ۱۰ ایرانی بالای ۱۸ سال، ۹ نفر دچار کم‌تحرکی هستند.

ما رسما این حرف را رد می‌کنیم. در مملکتی که اگر سه‌ شیفت کار نکنی و مثل چی صبح تا شب دنبال نان ندوی، چطوری می‌شود ۹ نفر از ۱۰ نفر کم‌تحرکی داشته باشند؟ اگر علمی هم بخواهی نگاه کنی، از هر ۱۰۰ نفر ایرانی، یک نفر آقا و آقازاده هستند که آنها از صبح تا شب تکان نمی‌خورند و فقط می‌خورند و ۹۹ نفر دیگر تکان‌ها را می‌خورند و می‌دوند تا در خوردن این دلاوران وقفه نیفتد. پس معلوم‌دار شد که آمار وزارت بهداشت غلط محض است و از هر ۱۰۰ نفر ایرانی، یک‌ نفر تا ته می‌خورد و ۹۹ نفر دچار بیش‌دوندگی هستند.

۲- وزارت بهداشت: از هر ۱۰ نفر ایرانی، یک نفر فشار خون دارد.

ما این آمار را هم رد می‌کنیم. وقتی در حالت عادی برای مدیریت زندگی به ۱۰ جای آدم فشار می‌آید، امکان ندارد که از هر ۱۰ ایرانی یک  نفر فشار خون داشته باشد. تازه این فشار خون تنها فشاری است که وزارت بهداشت بلد بوده ثبت کند وگرنه فشارهای اصلی به جاهای اصلی دیگر است و فشار خون توی آن فشارها شوخی است.

۳- وزارت بهداشت: از هر ۱۰۰ ایرانی، دو نفر الکل مصرف می‌کنند.

که این آمار هم به نظر ما دروغ محض است. همه‌ش دو نفر؟ ما که می‌گوییم همین دو نفر را هم وزارت بهداشت اعلام کرده که جامعه چشم نخورد وگرنه اگر اعلام می‌کرد الکل اصلا در ایران مصرف ندارد، آیا خارجی‌ها ما را چشم نمی‌زدند؟

۴- وزارت بهداشت: از هر ۱۰۰ نفر ایرانی، یک نفر سیگار می‌کشد.

بفرما. یا آن دونفری که گفتند الکلی هستند، الکی است یا تا آنجا که ما تحقیق کردیم، بعد از الکل، یک نخ سیگار روشن می‌کنند. پس شاید هم آمار مصرف سیگارشان الکی است. ما نمی‌دانیم.

۵- وزارت بهداشت: بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین علت مرگ‌ومیر ایرانیان است.

خب این هم خوب است. البته اگر ما از دست مسئولان دق نکنیم، ممکن است از خوشحالی جوش بزنیم و با مراجعه به پزشک برای جوش‌هامان دچار خطای پزشکی بشویم و بخشی از روده‌مان را بریزند دور، در نتیجه اگر در تصادفات جاده‌ای هم زنده بمانیم و از آلودگی هوا نمیریم و زیر بار قرض‌وقوله نزاییم، در نهایت همان‌طور که وزارت بهداشت گفته، حتما با بیماری‌های قلبی و عروقی می‌میریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha