چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در روز شنبه 25 شهریور ماه خبر داد.

نتایج نهایی کنکور 25 شهریور اعلام می شود

سلامت نیوز: مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال 1396 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در روز شنبه 25 شهریور ماه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال 96، قبل از ظهر روز شنبه 25 شهریور ماه و کارنامه نتیجه نهایی گزینش تمام داوطلبان انتخاب رشته کننده در این آزمون، روز سه شنبه 28 شهریور ماه در سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
وی افزود: تمام پذیرفته شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه ای که به همراه قدرت اسامی آنها روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، ضرورت دارد ابتدا به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: درصورتیکه دانشگاه یا موسسه محل قبولی، برنامه زمانی مشخصی برای ثبت نام در سایت خود درج نکرده اند، پذیرفته شدگان این موسسات لازم است مطابق جدول شماره 2 مندرج در اطلاعیه که به همراه اسامی آنها روی سایت سنجش قرار می گیرد برای ثبت نام به محل قبولی خود مراجعه و براساس حرف اول نام خانوادگی خود برای ثبت نام اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش بیان داشت: طبق جدول، روز سه شنبه 28 شهریور ماه برای ثبت نام پذیرفته شدگان با شروع نام خانوادگی از حرف «الف» تا پایان حرف «چ»، چهارشنبه 29 شهریورماه از حرف «ح» تا پایان حرف «س»، شنبه اول مهرماه از حرف «ش» تا پایان حرف «ک» و یکشنبه دوم مهرماه از حرف «گ» تا پایان حرف «ی» تعیین شده است.
آزمون سراسری سال 96 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیر ماه در 372 شهرستان و 478 حوزه امتحانی در کشور و 27 حوزه در 23 کشور دنیا برگزار شد.
در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۹۳۰ هزار و 482 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، حدود ۵۹ درصد زن و 41 درصد مرد بودند که از این تعداد، 838 هزار و 972 نفر در جلسه آزمون شرکت کردند و نهایتا 838 هزار و 929 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha