رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: برای جلوگیری از قاچاق و نگهداری گونه های بومی، بعنوان یک عامل بازدارنده ضرر و زیان تعریف کرده ایم که برای ۹۵درصد مردم بازدارنده است.

ساز وکار قانونی برای مقابله با خرید وفروش حیوانات ایجاد شود

سلامت نیوز: رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: برای جلوگیری از قاچاق و نگهداری گونه های بومی، بعنوان یک عامل بازدارنده ضرر و زیان تعریف کرده ایم که برای ۹۵درصد مردم بازدارنده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس امیر حسین داداشی درباره شکار و خرید حیوانات بااشاره به مراکز خرید پرندگان در خیابان مولوی گفت: این مراکز در دهه ۸۰ به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی جمع آوری و امروز به مرکزی در آزادگان منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار قانونی برای مقابله با خرید و فروش حیوانات ایجاد شود، اظهار داشت: تا زمانی که عرضه نباشد، تقاضا نخواهد بود زیرا هر کسی که چیزی می فروشد، برای آن مشتری نیز پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: سازمان محیط زیست در راستای وظایف ذاتی که دارد، اقدامات مختلفی برای مبارزه با قاچاق حیات وحش انجام می دهد. یکی از راه هایی که برای جلوگیری از قاچاق و نگهداری گونه های بومی انجام می دهیم، تعیین ضرر و زیان برای این افراد است تا به عنوان یک عامل بازدارنده مطرح شود. این جرایم عموما برای ۹۵ درصد مردم بازدارنده است تا به سراغ خرید و فروش حیوانات نروند.


دکتر پیام محبی رئیس جامعه دامپزشکان کشور  نیز با اشاره به خرید حیوانات توسط مردم گفت: انسان ها با گیاه و آوردن حیواناتی مانند پرنده و ماهی نیازهای خود را رفع می کنند اما برخی نیز از این سطح عبور می کنند و به دنبال حیوانات غیر متعارف می روند.

وی تصریح کرد: هرچه برای داشتن حیوانات خانگی متعارف فشار بیاوریم، افراد بیشتر به سمت حیوانات خانگی غیر متعارف می روند.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور درباره حوزه سلامت و بهداشت حیوانات خانگی غیرمتعارف اظهار داشت: در ایران در زمینه حیوانات خانگی متعارف، دانش کافی و تجهیزات لازم برای دامپزشکی این نوع حیوانات را در اختیار داریم اما وقتی از حیوانات غیر متعارف استفاده می شود، اطلاعاتی درباره بیماری های آنها نداریم و اساسا نمی دانیم چگونه زندگی می کنند تا رفاه آنها را به دست بیاوریم یعنی پیچیدگی آنها خیلی بیشتر از حیوانات متعارف خانگی است.

وی در یک گفت‌وگوی رادیویی درباره چالش هایی که آوردن حیوانات نامتعارف به خانه ایجاد می کنند، گفت: علاوه بر بیماری هایی که ممکن است بین انسان و حیوانات ایجاد شود، به طبیعت نیز آسیب وارد می شود زیرا حیوانات در طبیعت با یک بالانسی زندگی می کنند اما وقتی یکی از این حیوانات را حذف می کنید، این بالانس و تعادل را حذف می کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha