محققان در تحقیقات جدید خود دریافته اند که فاکتورهای محیطی نظیر میکروب های موجود در روده ها، بر برور برخی بیماری ها نقش دارند.

سلامت میکروب های روده از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند

سلامت نیوز: محققان در تحقیقات جدید خود دریافته اند که فاکتورهای محیطی نظیر میکروب های موجود در روده ها، بر برور برخی بیماری ها نقش دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بیماری های خودایمنی نظیر دیابت نوع۱ تحت کنترل ژن ها هستند. اما حال محققان دریافته اند که میکروب های روده بر شیوع این بیماری تاثیر دارند.

تیم تحقیق از دانشگاه یل به منظور بررسی رابطه بین میکروب ها و دیابت، میکروبیوم های روده موش ها را اصلاح کردند. آنها دریافتند اصلاح این میکروب ها موجب شد موش ها کمتر مستعد ابتلا به دیابت باشند.

به گفته محققان، این اقدام موجب افزایش تعداد سلول های ایمنی موسوم به سلول های T تنظیمی در روده شد که احتمالا در این فایده سلامت نقش دارند.

محققان با دادن آنتی بیوتیک به موش ها که برای درمان دیابت در آزمایشات بالینی انسان استفاده شده بود مشاهده کردند سلول های T تنظیمی از نوع مشابه افزایش یافت.

این سلول های T متحرک بوده و امکان جابجایی در اعضای دارای التهاب را دارا هستند و از عملکرد سایر سلول های T بیماری زا که موجب ابتلا به دیابت نوع۱ می شوند، ممانعت می کنند.

هیو یو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این یافته ها می تواند منجر به یافتن شیوه های موثرتر پیشگیری یا درمان دیابت نوع۱ و سایر مشکلات خودایمنی از طریق تقویت سلول های T حفاظتی در بافت های مرتبط با روده شود.»

وی در ادامه تاکید می کند: «این شیوه ها ممکن است شامل رژیم غذایی، پروبیوتیک یا شیوه های دارویی باشد. به عنوان مثال دستکاری رژیم غذایی بیمار و غنی سازی آن با باکتری های خوب و افزایش سلول های T تنظیمی روده ممکن است در مدیریت و کنترل دیابت نوع۱ بسیار مهم باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha