قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین هزینه های پرداختی از جیب مردم برای سلامت باید به زیر ۲۰ درصد برسد و مابقی هزینه ها هم از سوی دولت و بیمه ها تامین شود که دولت برای رسیدن به این مهم تلاش می کند.

قائم مقام وزیر بهداشت: میانگین پرداختی مردم برای سلامت باید به 20درصد کاهش یابد

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میانگین هزینه های پرداختی از جیب مردم برای سلامت باید به زیر ۲۰ درصد برسد و مابقی هزینه ها هم از سوی دولت و بیمه ها تامین شود که دولت برای رسیدن به این مهم تلاش می کند.

به گزارش سلامت نیوز، ایرج حریرچی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در بجنورد اظهار کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت اقدام بزرگی که انجام شده این است که میانگین پرداختی از جیب مردم از ۵۵ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: اقتصاد حدود ۸۰ درصد هزینه های بهداشت و درمان توسط دولت و بیمه ها در قانون برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده است.
وی گفت: به لحاظ سهم سلامت از تولید ناخالص ملی در رتبه 80 جهان قرار دارد که در این زمینه نسبت به سایر کشورهای جهان عقب هستیم، ۵. ۹ درصد کشورهای دنیا کل درآمد ناخالص ملی را اختصاص به بهداشت و درمان می‌دهند.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می کنند،7 درصد اقتصاد دنیا را داریم اما از نظر شاخص سرانه درآمدی در ردیف80 دنیا قرار داریم.
حریرچی در بخش دیگری از سخنانش بر کوچک سازی و چابک سازی دولت نیز تاکید کرد و افزود: ساختار نظام سلامت را باید اصلاح کنیم.
وی بر تامین منابع پایدار برای طرح تحول سلامت نیز تاکید کرد و گفت: امیدوار هستیم در مجلس در این راستا اقدامات مهمی انجام شود.
قائم مقام وزیر بهداشت برای حضور در آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha