شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

سرپرست گمرک ایران گفت: با استقرار دستگاه‌های ایکس ری، ۴۸۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشف شد.

کشف 480 مورد قاچاق انسان توسط گمرک

سلامت نیوز: سرپرست گمرک ایران گفت: با استقرار دستگاه‌های ایکس ری، ۴۸۰ مورد قاچاق انسان در گمرکات کشف شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فرود عسگری با اعلام اینکه مصارف ارزی کشور در تجارت خارجی شفاف شد، از ۴۸۰ مورد کشف قاچاق انسان توسط گمرک خبر داد و گفت: ۲۴ سازمان در روند صدور مجوزهای واردات دخیل هستند.

سرپرست گمرک ایران با اشاره به اینکه روند افتخارات گمرک ایران در سال های اخیر با معرفی گمرک به عنوان سازمان برتر در جشنواره شهید رجایی تکمیل شد، افزود: استقرار پروژه گمرک الکترونیک یکی از محورهای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود که در این زمینه گمرک جزو دستگاه های برتر انتخاب شد و این افتخارات علاوه بر رتبه نخست گمرک ایران در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم در مبارزه با تخلفات و قاچاق کالا در دنیا به شمار می رود.

عسگری به استقرار ۱۲ دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات اشاره کرد و گفت: تعداد دستگاه های ایکس ری کامیونی گمرک در دولت یازدهم سه برابر شد و ۱۹ دستگاه دیگر در دست خرید است که البته تعدادی از این دستگاه ها خریداری شده و در حال نصب است.

وی افزود: با تجهیز گمرک به این دستگاه ها ۳۰۰ تن پیش ساز مخدرهای صنعتی و ۵۳۶ کیلو هرویین کشف شد که سبب شد مقام نخست را در کشف مواد مخدر از نهادهای بین المللی کسب کنیم.

سرپرست گمرک ایران ۴۸۰ مورد کشف قاچاق انسان که فقط ۵۰ مورد آن مربوط به مرز بازرگان است را از دیگر دستاوردهای استقرار دستگاه های ایکس ری در گمرکات کشور برشمرد.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای الکترونیکی شدن فرآیندهای گمرکی، کاهش فساد بود زیرا دیگر صاحب کالا نمی داند چه کارشناسی مسئول رسیدگی به پرونده او است؛ امروز کارشناسان به طور سیستمی برای رسیدگی به پرونده ها انتخاب می شوند که نتیجه آن جلوگیری از روبرو شدن ذینفع و کارشناس گمرک است. ممکن است پرونده اظهارنامه شخصی در گمرک بوشهر باشد اما کارشناسی در بازرگان مسئول رسیدگی به آن شود؛ در نتیجه این کار سطح علمی کارشناسان گمرک نیز ارتقا می یابد زیرا باید تسلط کاملی بر همه مقررات، کنوانسیون ها و بخشنامه ها داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha