یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

کارشناس اداره کل استاندارد گیلان تصریح کرد: زمین های بازی و شهربازی ها از اماکن حادثه خیز به شمار می آیند.

شهربازی ها از محل های حادثه خیز هستند

سلامت نیوز:کارشناس اداره کل استاندارد گیلان تصریح کرد: زمین های بازی و شهربازی ها از اماکن حادثه خیز به شمار می آیند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از رادیوسلامت، مهناز جعفریان، کارشناس اداره استاندارد گیلان، با بیان این مطلب گفت: مکان هایی که در فضاهای عمومی و با وسایل و تجهیزات بازی تعبیه می شوند، به عنوان زمین های بازی دسته بندی می شوند.


وی در ادامه افزود: تجهیزاتی مانند ترامپولین و چرخ و فلک های بزرگ که در شهربازی مورد استفاده قرار می گیرد، قاعدتا نوع استفاده از آن متفاوت است.
کارشناس اداره استاندارد گیلان یادآور شد: زمین های بازی از سال ۸۵ و شهر بازی ها از سال ۸۷ مشنول استاندارد اجباری شدند.


جعفریان با اشاره به این که سازمان ملی استاندارد اولین دستگاه ذی مدخل در مسیر استانداردسازی و تایید کیفیت محصول می باشد، متذکر شد: اماکن مذکور متعلق به شهرداری، استانداری و فرمانداری ها است و بنابراین، شهرداران، فرمانداران و استانداران در سطح کشور برای استانداردسازی این تجهیزات مسولیت دارند.


وی افزود: تجهیزاتی که در زمین های بازی و شهربازی ها مورد استفاده قرار می گیرد، هم تولید داخل است و هم از خارج کشور وارد می شود؛ اما تمام تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده مشمول استاندارد اجباری هستند.


کارشناس اداره کل استاندارد گیلان با اشاره به حوادثی مانند سقوط از چرخ و فلک، جراحت کودکان به دلیل فرسودگی تجهیزات در زمین بازی و ... تصریح کرد: شهربازی و زمین های بازی از اماکن حادثه خیز به شمار می آیند و حتی موارد منجر به فوت در اثر شدت آسیب وارده در این محل ها گزارش شده است.


یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha