یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 224513

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره وجود "سم" در نان‌های خشک توضیح داد.

اما و اگر درباره وجود "سم" در نان‌های خشک

سلامت نیوز:رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره وجود "سم" در نان‌های خشک توضیح داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم، این روزها سؤالاتی درباره نان‌های خشکی که از منازل جمع می‌شود و وجود سم افلاتوکسین و بیماری زایی آن، مطرح می‌کنند که در این رابطه پرفسور محمد اسماعیل اکبری - پدر پزشکی جامعه نگر ایران، درباره سم افلاتوکسین اظهار کرد: این سم بیماری زاست و حد غیر استاندارد آن می‌تواند سرطان زایی هم داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: همچنین محل تولید این سم در نان، غلات و دانه‌هایی همچون پسته و ... است.

اکبری تصریح کرد: سم افلاتوکسین در میزان‌های متفاوت اثرات گوناگون دارد بطوریکه در دنیا برای آن حد مجاز تعیین کرده اند.

وی عنوان کرد: در سال 1381 یا 82 وزارت بهداشت، تحقیق مفصلی روی نان‌های خشک جمع آوری شده از منازل و موجود در انبارها به‌عمل آورد که میزان افلاتوکسین در همه محل‌ها کمتر از حد مجاز بود؛ لذا بعید می‌دانم الان تغییر مهمی پیش آمده باشد و مردم نباید نگران شوند.

فوق تخصص جراحی غدد و سرطان از دانشگاه جانز هاپکینز خاطرنشان کرد: بنابراین از همکارانی هم که این اخبار را منتشر می‌کنند خواهش می‌کنم با تدبر و تامل علمی بیشتر بیان مطلب کنند که باعث نگرانی مردم نشوند، ولی بااین وجود واکنش به موقع و علمی مقامات مسئول نشان از تدبیر و باعث عدم ایجاد مشکلات متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha