معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری از راه اندازی سامانه حقوقی پرستاران در سازمان نظام پرستاری خبر داد.

راه اندازی سامانه حقوقی پرستاران در سازمان نظام پرستاری

سلامت نیوز: معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری از راه اندازی سامانه حقوقی پرستاران در سازمان نظام پرستاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، محمود عمیدی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاران از این پس می توانند جهت دریافت هر گونه راهنمایی و مشاوره در خصوص مسائل و مشکلاتی حرفه ای ، صنفی ، مطالبات بر زرمین مانده و یا قوانین اجرا نشده و امکان شکایت به  مراجع ذی صلاح  و نحوه ی شکایت و اسناد و مدارک مورد نیاز و .... به سایت سازمان نظام پرستاری مراجعه و از بخش امور حقوقی به  سایت حقوقی وارد شده و از این طریق اقدام به ثبت درخواست مشاوره نمایند.

وی اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری در نظر دارد جهت ارائه ی مشاوره ی دائمی به همکاران در طول شبانه روز تیمی از همکاران حقوقی در درجه ی اول و وکلای دادگستری تشکیل داده  و امکان اخذ مشاوره در طول شیفت های کاری در صورت بروز مشکل برای پرستاران  ایجاد نماید.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که پرستارانی که مشمول قانون کار هستند می توانند به ادارات کار شهرستانها ، استانها و همچنین  پرستاران استخدام دانشگاه ها و موسسات دولتی  مانند دانشگاه ها و نیمه دولتی  مانند  تامین اجتماعی می توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند، گفت :  در حال حاضر تمام پرستاران مشمول ماده ی 16 قانون سازمان نظام پرستاری یعنی اعضای سازمان نظام پرستاری می توانند از مزایای مشاغل سخت در تمام مراکز دولتی و غیر دولتی مانند بازنشستگی با بیست سال سابقه و .....  استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: قانون بهره وری از بهمن ماه سال  1388 لازم الاجرا بوده است و عدم  اجرای قانون بهره وری و دریافت معوقات آن برای مراکزی که اجرا نشده یا با تاخیر اجرا شده قابل شکایت می باشد .

عمیدی افزود: در خصوص مسائل مربوط به هر بخش و مطالبات ویژه ی همان بخش ها ، پرستاران می توانند با مراجعه به واحد حقوقی و  ارسال سوالات و اخذ مشاوره از این موارد آگاه شده و نسبت به دریافت مستندات مورد نیاز و راهنمایی های لازم درباره ی  نحوه ی پیگیری ،اقدام نمایند.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری یادآور شد: پرستاران می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص این سامانه ارائه دهند . همچنین از کلیه ی همکاران که در امور حقوقی،  تحصیلات ، سوابق  و یا اطلاعاتی دارند ، جهت همکاری در واحد حقوقی دعوت به همکاری می شود.

وی افزود : علاقمندان جهت مراجعه به سامانه واحد حقوقی می توانند به آدرس ذیل مراجعه نمایند.

http://ino.ir/hoghoghi/.aspx


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha