رئیس سازمان غذا و دارو با انتقاد از وجود مشکل ترخیص برای برخی داروهای وارداتی مجوزدار گفت: درباره واردات دارو، سیاستگذاری‌های جدیدی مورد نظر است.

سیاستگذاری‌های جدید در انتظار "واردات دارو"

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو با انتقاد از وجود مشکل ترخیص برای برخی داروهای وارداتی مجوزدار گفت: درباره واردات دارو، سیاستگذاری‌های جدیدی مورد نظر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ، در ابتدای این جلسه رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو ضمن بیان اهمیت جایگاه واردکنندگان دارو در حوزه سلامت، نسبت به برخی بی‌مهری‌ها به این حوزه گلایه کرد.

به گزارش سازمان غذا و دارو،ناصر ریاحی با تاکید بر اینکه حذف واردکننده رسمی موجبات افزایش قاچاق را فراهم می‌آورد، گفت: تغییر نرخ ارز باعث ضرر و ایجاد بحران در این حوزه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که سیاست‌های اداره دارو به ثبات برسد و دیگر شاهد نباشیم داروی وارداتی دارای مجوز، با مشکل ترخیص مواجه باشد.

ریاحی همچنین خطاب به رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پیرو سیاست‌های دولت، برخی از واردکنندگان به تولید گرایش یافته‌اند.

غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این نشست از واردکنندگان دارو به دلیل تامین قسمتی از داروهای موردنیاز کشور تشکر کرد و گفت: اگر به دلیل کوشش و فعالیت‌های ما، دعای بیماری که دارویش تامین شده مشمول حال‌مان شود، برای سعادت ما کافی‌ است.

اصغری با ابراز خوشحالی از اینکه برخی شرکت‌های واردکننده دارو به جرگه تولید کنندگان پیوسته‌اند، افزود: امروزه گرچه ناگزیریم که بخشی از نیازهایی کشور را از خارج تامین کنیم، اما همواره باید به سرمایه‌گذاری و تولید برای توسعه، اشتغال و تقویت استقلال کشور نیز بیاندیشیم، لذا شرکت‌های واردکننده می‌توانند در قالب روابط خوبی که با شرکت‌های خارجی دارند، آنها را به سرمایه‌گذاری در ایران و انتقال دانش فنی به شرکت‌های ایرانی تشویق کنند.

وی به موضوع قیمت دارو نیز پرداخت و گفت: بخش عمده‌ای از این مساله به سیاست‌های کلی کشور و نه صرفا نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، مربوط است، لذا ما نیز تابعی از تصمیمات کلان در این حوزه هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو درخصوص مطالبات صنعت دارو نیز گفت که اقدامات مطلوبی در این باره صورت گرفته است.

وی همچنین در پایان با انتقاد از وجود مشکل ترخیص برای برخی داروهای وارداتی مجوزدار بیان کرد: درباره واردات دارو، سیاستگذاری‌های جدیدی مورد نظر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha