سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 224782

بر اساس آمارهای جهانی، ۶۰ درصد زنان مطمئن نیستند به مرحله ارگاسم رسیده اند یا خیر؟

۶۰ درصد زنان از ارگاسم خود مطمئن نیستند

سلامت نیوز:بر اساس آمارهای جهانی، ۶۰ درصد زنان مطمئن نیستند به مرحله ارگاسم رسیده اند یا خیر؟


به گزارش سلامت نیوز دکتر لیلا حیدری نسب روانشناس در گفتگو با برنامه "حریم آرامش" شبکه رادیویی سلامت بیان داشت: شرم موجب اختلال در رفتار جنسی زوجین می شود.


حیدری نسب در ادامه گفت: مرد یا زنی که شرمگین است، زمان برقراری رابطه زناشویی بیش از آن که به احساسات مثبت بدنی خود و اندیشه هایی که بتواند وی را در خیال پردازی یاری دهد، به افکار منفی دامن می زند.


وی بیان کرد: بسیاری از خانم ها چنین تصور می کنند که "اگر خیلی راحت باشم با حجب و حیای زنانه جور درنمی آید". این طرز فکر، میل جنسی را از همان ابتدا سرکوب می کند.


این روانشناس در ادامه اذعان داشت: بسیاری از اوقات، سه مرحله میل، برانگیختگی و ارگاسم پشت سر هم برای مردان صورت می گیرد، اما درک این سه برای زن میسر نشود و همین مساله سال ها از دید همسر مخفی بماند.


حیدری نسب متذکر شد: رابطه بدون ارگاسم در دراز مدت منجر به واکنش های روانی مثل بی تفاوتی و افسردگی می شود. بنابراین بهتر است ارگاسم توامان اتفاق بیفتد.


حیدری نسب با تاکید بر این که تداوم شرم در مرحله برانگیختگی می تواند سرکوب کننده باشد، گفت: فرد در ابتدا تحریک می شود، اما با فکرهای منفی و شوم سرکوب گری می کند و ارگاسم دچار مشکل می شود.


این روانشناس تصریح کرد: بر اساس آمارهای جهانی، ۶۰ درصد زنان مطمئن نیستند به مرحله ارگاسم رسیده اند یا خیر که قابل تامل است.
وی با بیان این که انزال در مردان لزوما با ارگاسم همراه نیست، گفت: ممکن است مردی رابطه جنسی داشته باشد، اما آرامش لازم خیر که دلیل آن، عدم برقراری رابطه درست است.


حیدری نسب خاطرنشان کرد: رابطه یک طرفه موجب می شود مرد به ارگاسم نرسد. در واقع مرد زمانی اوج لذت جنسی را درک می کند که از تخریک همسر خود مطمئن باشد.


این روانشناس خاطرنشان کرد: شرم در بسیاری از موارد ریشه دار است که با روان درمانی می توان مشکل را رفع کرد.


حیدری نسب در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه زمانی نیاز به روان درمانی جنسی است، تصریح کرد: در حالت معمول امکان دارد به اعتبار افکار و صحت آن آگاهی نداشته باشیم، اما با اعتبارسنجی و وارسی ها مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    0 0
    از اطلاعات و مطالب مفید شما نهایت تشکر دارم با آرزوی موفقیت و سربلندی برایتان امیدوارم مظالب به روز و متنوعی رو در سایت قرار بدهید ممنونم