سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: محو فقر شدید و کنترل فقر مطلق در دستور کار دولت قرار گرفته است.

ربیعی: محو فقر مطلق در دستور کار دولت است

سلامت نیوز: وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: محو فقر شدید و کنترل فقر مطلق در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، علی ربیعی، روز سه شنبه در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور افزود: اقدامات موثری در زمینه فقر زدایی از جمله تعیین حقوق به میزان حداقل دستمزد برای خانواده های مددجو و مسکن حمایتی انجام شده است.
وی تصریح کرد : امروز فقر دیگری در جامعه با عنوان فقر زندگی با آرامش وجود دارد و هرچند براساس آمارهای جهانی، وضع نامناسبی در این زمینه نداریم اما روند آن، نامناسب است.


وی ادامه داد : امروز دیگر علت اعتیاد و طلاق، فقر نیست و نیاز به سازمانی است که با دانش، زمینه رشد جامعه را فراهم آورد.
وزیر رفاه گفت: هیچ برنامه توسعه ای بدون سیاست های فردزدایی با موفقیت روبرو نیست، امروز دیگر از توسعه به معنای مفهوم عدالت و توزیع ثروت عبور کردیم و در حال حاضر، توسعه به مفهوم شادی و زندگی بی دغدغه مردم است.


ربیعی افزود: ناخودآگاه شاهد نابرابری های اجتماعی هستیم که این نابرابری های اجتماعی ناشی از سیاست های 6 دهه گذشته در کشور است و دولت تدبیر و امید با این نابرابری های شدید اجتماعی دست و پنجه نرم میکند.


ربیعی افزود: دولت تدبیر و امید این آسیب ها را به منظر گفت و گوی اجتماعی تبدیل کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ای هستیم که افراد تنها به وفور یافت می شوند و بسیاری از افراد ، بصورت بی پناه و رها شده در جامعه زندگی می کنند.
آئین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، علی رییعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران ستادی و استانی بهزیستی در سالن اجلاس سران برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha