سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 224815

بررسی‌ها نشان می‌هد در بیشتر کشورهای جهان در بدن زنانی که در سن باروری هستند سطح بالایی از جیوه وجود دارد که می‌تواند تهدید جدی برای فرزندان آنها در آینده باشد.

آلودگی جیوه تهدیدکننده سلامت زنان در جهان

سلامت نیوز:ررسی‌ها نشان می‌هد در بیشتر کشورهای جهان در بدن زنانی که در سن باروری هستند سطح بالایی از جیوه وجود دارد که می‌تواند تهدید جدی برای فرزندان آنها در آینده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این مطالعه که روی ۲۵ کشور با بالاترین میزان تهدید انجام گرفت مشخص شد سطح فزاینده‌ای از این فلز سمی در بدن زنان از آلاسکا تا شیلی و از اندونزی تا کنیا وجود دارد. این وضعیت از وابستگی غذایی آنان به مصرف ماهی ناشی می‌شود چرا که آلودگی جیوه در سراسر اقیانوس‌های جهان وجود دارد و بیشتر آن از احتراق زغال سنگ ناشی می‌شود.

بالاترین سطح جیوه در زنان مناطقی از اندونزی مشاهده می‌شود که جیوه در معادن طلا کاربرد دارد و افراد به طور معمول از ماهی مصرف می‌کنند. فعالیت این معادن طلا به انتشار آلودگی جدی جیوه منجر می‌شود و یک منبع آسیب‌رسان به سلامت زنان در کنیا، پاراگوئه و میانمار است.

به نوشته گاردین، همچنین آلودگی صنعتی منبع دیگری از انتشار جیوه است و تحقیقات نشان می‌دهد که بر سلامت زنان در کشورهای نپال، نیجریه و اوکراین تاثیر می‌گذارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha