چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 224858

محققان میکروتراشه ای ابداع کرده اند که می تواند عفونت های چشمی تهدید کننده بینایی را در عرض چند دقیقه تشخیص دهد.

تشخیص عفونت های چشمی در عرض چند دقیقه

سلامت نیوز: محققان میکروتراشه ای ابداع کرده اند که می تواند عفونت های چشمی تهدید کننده بینایی را در عرض چند دقیقه تشخیص دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، نسخه اولیه این دستگاه که توسط محققان دانشگاه ساوت هامپتون در آمریکا ساخته شده است، می تواند خصیصه های یک باکتری را مانندایی کولی و سودوموناس(Pseudomonas) با سرعت بالا تشخیص دهد؛ همچنین این دستگاه نیاز به کشت باکتری ها را در آزمایشگاه یا استفاده از آزمایش حساسیت به آنتی بیوتیک که نتیجه آن بین 48 ساعت تا دو هفته مشخص می شود، برطرف می سازد.


به گزارش روزنامه دیلی میل،مهندسان با همکاری متخصصان چشم در دانشگاه ساوت هامپتون برای آزمایش این میکروتراشه از نمونه های بافت آلوده شده در آزمایشگاه استفاده کردند اما اکنون قصد دارند که یک مطالعه پایلوت روی 30 بیمار از جمله آزمایش هایی در آفریقا و آسیای جنوبی انجام دهند.
عفونت های قرنیه زمانی رخ می دهد که قرنیه توسط یک شیء خارجی و از طریق رشد باکتری و سایر میکروارگانیسم ها که اغلب توسط لنزهای تماسی آلوده ایجاد می شوند، آسیب می بیند.


هر سال شمار زیادی از موارد عفونت های قرنیه در سراسر جهان تشخیص داده می شود که حدود یک سوم آنها مرتبط با استفاده از لنزهای تماسی هستند.
پرویز حسین پزشک مشاور متخصص چشم در دانشگاه ساوت هامپتون گفت: ضخامت قرنیه تنها نیم میلی متر است و عفونت ها می توانند به سرعت گسترش یابند و این ساختار را از بین ببرند بنابراین درمان به موقع بسیار حائز اهمیت است؛ از طرف دیگر با این مشکل نیز روبرو هستیم که درمان بسته به نوع باکتری موجود می تواند بسیار متفاوت باشد.


وی افزود: این یافته ها با وجود اینکه اکنون مبتنی بر آزمایش هستند اما می توانند دستاورد مهمی برای تشخیص درمان عفونت های قرنیه داشته باشند زیرا این میکروتراشه ظرفیت کاهش زمان تشخیص از دو هفته تا تنها چند دقیقه را دارد و می تواند آنتی بیوتیک های صحیح را فورا برای درمان مشخص سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha