تنها جایی که ظرفیت کامل برای پذیرش 600 واحد داشت، پاساژ نور بود. ضمن اینکه خود هیأت امنای وقت پلاسکو به اجماع رسیده و سپس در کارگروه دولت هم مصوب و مقرر شد که این واحد ها تا اول اسفند ماه بدون اینکه از آنها ودیعه و تضمینی دریافت کند در اختیار کسبه قرار گیرد.

پلاسکو همچنان فرو می ریزد

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در خصوص اقدامات حمایتی از تولیدکنندگان ساختمان حادثه دیده پلاسکو، گفت: درواقع اختلاف بین خود کسبه پلاسکو است. چرا که قرار بود این 600 واحد در یکجا متمرکز شوند تا اعتبار، اقتدار و قداست ساختمان حفظ و از پراکندگی آنان جلوگیری شود ولی متأسفانه تعدادی از کسبه با این مغازه هایی که توسط بنیاد مستضعفان به آنها واگذار شده است، مشکل دارند.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: ابوالقاسم شیرازی اظهار داشت: تنها جایی که ظرفیت کامل برای پذیرش 600 واحد داشت، پاساژ نور بود. ضمن اینکه خود هیأت امنای وقت پلاسکو به اجماع رسیده و سپس در کارگروه دولت هم مصوب و مقرر شد که این واحد ها تا اول اسفند ماه بدون اینکه از آنها ودیعه و تضمینی دریافت کند در اختیار کسبه قرار گیرد. این مغازه ها هم اکنون در دست کسبه بوده و اجاره آن را تا به امروز بنیاد طبق مصوبه کارگروه متقبل شده ولی متأسفانه تعدادی از این کسبه پلاسکو به دلایلی که دارند حاضر نشدند در این محل که به آنها پیشنهاد شده تجمع و متمرکز شوند. این خود یک علت بود. که تأثیر به سزایی داشت ولی از طرفی انگیزه ای هم نبود. می توانستند برای پاساژ یکسری تبلیغات در نظر بگیرند تا مردم بدانند که جایگزین پاساژ پلاسکو شده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چه خدماتی برای این کسبه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: ضروری بود که مسوولان در خصوص ارائه تسهیلات اقدامی عاجل و جدی انجام می دادند. البته نشستی میان کسبه ،‌نماینده های ساختمان پلاسکو و مسولان در اتاق اصناف ایران برگزار شد که آقای فاضلی ریاست اتاق اصناف در آنجا مقرر کردند که باید با تسهیل در شروط اعطای وام، هرچه زودتر این تسهیلات در اختیار آنان قرار گیرد که یکی از شروط ارائه اجاره نامه این واحدها به بانک از سوی کسبه بوده است.

رئیس اتحادیه پوشاک درخصوص کسانی که هنوز اجاره نامه مورد قبولی برای مستقر شدن در پاساژ نور ندارند نیز گفت : برای آنان هم مصوب شد تا با صدور نامه و تایید شورای اصناف و اتحادیه به بانکها مراجعه و وام خود را دریافت نمایند.که این خود خبر مثبتی بوده و صدور معرفی نامه ها از هفته گذشته آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بد مالی برخی از کسبه بر اقدام عاجل در حل مشکلات ایشان تاکید کرد و گفت: طبق مصوبه کارگروه در صورت بدهی برخی کسبه به بانک ها قبل از وقوع حادثه ، استعلام گرفته و بازپرداخت وام آنها به دوسال بعد موکول و جریمه و دیرکرد همه آنها بخشیده شود که این خود یک امتیاز ویژه ای برای آنهاست اما متاسفانه همکاری ها از طرف بانک ها انجام نشده است. شایان ذکر است اتاق اصناف با ریاست محترم بانک مرکزی تماسی داشته و مقرر شد تا نامه ای از سوی اتاق اصناف مستقیم به ریاست بانک مرکزی نوشته شود تا این مصوبه ابلاغ شود اما با این وجود تا به امروز کاری انجام نشده است.

رئیس اتحادیه پوشاک درخصوص ایمن سازی پاساژ های دیگر نیز گفت: اقدامات ایمن سازی در میان کسبه پاساژها با بستن قراردادهایی شروع شده وحتی برخی از آنها به پایان رسیده است . در پاساژهای باقی مانده هم آتش نشانی و شهرداری فعال اند که بخشی از این کار را در دست بگیرند و به انجام برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha