برخی افراد از خستگی مزمن یا دائمی شکایت می کنند اما با مصرف برخی موادغذایی می توان این عارضه را درمان کرد.

اینفوگرافی/موادغذایی که خستگی‌هایتان را به سرعت بدر می‌کند

سلامت نیوز:برخی افراد از خستگی مزمن یا دائمی شکایت می کنند اما با مصرف برخی موادغذایی می توان این عارضه را درمان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ سندرم خستگی مزمن با نشانه‌هایی مانند خستگی بیش از حد، تفکر آشفته و احساس خستگی کلی خود را نشان می‌دهد و سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد، سبک زندگی سالم و مصرف غذاهای مناسب می‌تواند در کاهش و بهبودی نشانه‌های خستگی مزمن بسیار تاثیرگذار باشند

بدن افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن اغلب در تنظیم قند خون ضعیف‌تر عمل می‌کند، به همین دلیل مصرف کربوهیدارت‌های حاوی مواد مغذی احساس خستگی را در این افراد از بین می‌برد. برای حفظ قندخون در سطح مناسب و افزایش انرژی مصرف کربوهیدارت‌های پیچیده مانند نان گندم کامل، جو، جو دوسر، کوینوآ و برنج وحشی بسیار موثر است، اگر در گوارش گلوتن مشکل دارید از کربوهیدرات های فاقد گلوتن مانند برنج قهوه‌ای، کوینوآ یا سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید.

موادغذایی حاوی ویتامین B12 و فولات با تولید انرژی در رفع خستگی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند، این ویتامین در گوشت ماکیان، تخم مرغ و ماهی و فولات در سبزیجات برگدار، بروکلی، و میوه‌های خانواده مرکبات وجود دارد.

مصرف چربی‌های غیراشباع سالم مانند مغزهای خوراکی و کره مغزهای خوراکی، روغن زیتون، آووکادو، و ماهی سالمون و اجتناب از مصرف منابع چربی‌های ترانس مانند فست‌فودها و ناگت‌ها، پای‌های تجاری، کرم‌های غیرلبنی، و پاپ‌کورن‌های طعم‌دار کره‌ای مایکروویوی در رفع خستگی موثر هستند.

مقدار کم کافئین ممکن است انرژی را افزایش دهد  اما مصرف زیاد آن موجب شود انرژی افزایش ناگهانی و سپس افت شدید پیدا کند و به همین دلیل کارشناسان مصرف 400 میلی گرم یا کمتر از کافئین را در روز توصیه می‌کنند اما این موضوع شامل افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن نمی‌شود.

کم آبی خفیف بدن می‌تواند احساس خستگی و آشفتگی ذهنی به‌همراه داشته باشد و در صورتی که آب مورد نیاز بدن تامین نشود، سموم با عرق دفع نمی‌شوند و خون نمی‌تواند به سهولت جریان یابد که در نتیجه احساس خستگی در فرد ایجاد می شود، در صورتی که رنگ ادرار شما زرد تیره است، به احتمال زیاد باید مصرف آب خود را افزایش دهید و اگر رنگ ادرار زرد کمرنگ یا شفاف است، احتمالا به میزان کافی آب مورد نیاز بدن خود را تامین می‌کنید.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha