قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت از ضمیمه احکام وزرا که روز گذشته توسط رییس جمهور ابلاغ شد، به عنوان یکی از مهمترین اسناد برای تعیین نقشه راه آینده کشور یاد کرد.

ادامه اجرای طرح "تحول سلامت" اولین اولویت تخصصی وزارت بهداشت در دولت دوازدهم

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت از ضمیمه احکام وزرا که روز گذشته توسط رییس جمهور ابلاغ شد، به عنوان یکی از مهمترین اسناد برای تعیین نقشه راه آینده کشور یاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر ایرج حریرچی اظهار داشت: هدف وزارت بهداشت این است که با توجه به تمام اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه های توسعه کشور و احکام دائمی آن و برنامه رییس جمهور برای دولت دوازدهم، حرکت کند و در ایام کسب رای اعتماد، برنامه‌های دکتر هاشمی برای وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، بیش از ۹۵ درصد با اسناد بالادستی مطابقت داشت.

وی با اشاره به وجود ۸ اولویت عمومی و ۹ اولویت تخصصی در ضمیمه حکم ابلاغی رییس جمهور برای وزارت بهداشت، یادآور شد: اولین اولویت تخصصی در ضمیمه حکم وزارت بهداشت و در بندهای ۶ گانه اولویت اجرایی دکتر هاشمی برای وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، تاکید بر ادامه اجرای طرح تحول سلامت است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: دومین و سومین اولویت حکم ضمیمه وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، شامل اولویت دادن به بهداشت و پیشگیری در برنامه‌های ارتقای سلامت جامعه و ارائه خدمات جامع و همگانی سلامت مبتنی بر مراقبت‌های اولیه سلامت و سطح بندی خدمات تشخیصی و درمانی بر اساس نظام ارجاع است و خوشحالیم که رویکرد رییس جمهوری، بر اساس مفاهیم بین المللی نظام سلامت است.

حریرچی اضافه کرد: چهارمین اولویت تخصصی وزارت بهداشت، بهبود نظام مدیریتی و مالی بخش درمان از طریق جایگزینی ارائه مستقیم خدمات توسط واحدهای درمانی دولتی با نظام خرید خدمت از بخش خصوصی است و رویکرد افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت، برای ما ارزشمند است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت از هدفمند کردن حمایت‌ها در نظام بیمه‌ای و حذف همپوشانی به عنوان پنجمین اولویت تخصصی وزارت بهداشت در دولت دوازدهم یاد کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت، پوشش رایگان بیمه برای بیش از ۱۰ میلیون ایرانی بود و توانستیم تعداد افراد فاقد پوشش بیمه در کشور را از ۱۳.۶ درصد به کمتر از ۷ درصد کاهش دهیم، اما ۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دفترچه بیمه در دست حدود ۷۹ میلیون ایرانی است که لازم است همپوشانی بین بیمه‌ها به سرعت حذف شود.

وی گفت: هفتمین اولویت، بازطراحی ساختار دولتی بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس روندها و آموخته‌های جهانی است و از سوی دیگر تکلیف تولیت و بیمه به وضوح در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به وضوح مشخص شده که باید به این هدف توجه کنیم.

بنابر اعلام وب‌دا، حریرچی با اشاره به ارتقای صنایع مرتبط دارویی و لوازم پزشکی بر پایه تولید و صادرات محصولات در تراز جهانی و تولید فناوری مشترک با شرکت‌های پیشروی جهانی به عنوان هفتمین اولویت تخصصی وزارت بهداشت، تاکید کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، واردات دارو از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار به حدود یک میلیارد دلار کاهش و صادرات دارو نیز ۲.۵ برابر افزایش یافت، اما در حال حاضر نسبت واردات به صادرات، ۹ به یک است و هدف ما این است که تراز صادرات دارو مثبت شود و صنعت داروی ایران بتواند در بازارهای بین‌المللی حضور مقتدرانه‌ای داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت از برنامه‌ریزی برای توسعه کاربرد گیاهان دارویی و صنایع جانبی و تقویت صادرات محصولات آن و همچنین توجه به توسعه گردشگری سلامت، ایجاد بیمارستان‌های مجهز به همین منظور، به عنوان اولویت‌های تخصصی هشتم و نهم وزارت بهداشت یاد کرد.

وی تصریح کرد: کل نظام سلامت شامل خانه و مرکز بهداشت، بیمارستان، پزشک، پرستار، بهورز، نیروی انسانی و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، وسیله ارتقای سلامت مردم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha